سیسی تشکیل اتحادیه جهانی مبارزه با تروریسم را خواستار شد

رئیس جمهوری مصر خواهان تشکیل اتحادیه جهانی برای مبارزه با تروریسم و ارائه حمایت‌های بیشتر به کشورهایی شد که وارد جنگ علیه تشکل‌های تروریستی شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی پرتغال گفت: تروریسم همان دشمن واقعی است که ما با آن رودر رو هستیم. تروریسم فقط در عراق یا سوریه و لیبی وجود ندارد بلکه در تلاش است تا به تمامی جهان ضربه بزند.

وی از جامعه بین‌الملل خواست تا براساس استراتژی گسترده‌ای عمل کند که در کنار امنیت شامل عوامل اقتصادی، اجتماعی و فکری می‌شود.

رئیس جمهوری مصر با هشدار نسبت به این امر که سیطره بر شهر موصل عراق و شکست‌های نظامی داعش در سوریه و عراق چه بسا به فرار تروریست‌ها به کشورهای دیگر منجر شود، خواهان همکاری یکپارچه برای ممانعت از ایجاد پناهگاه امن برای تروریست‌ها شد.

وی افزود: تروریسم نمایانگر ایدئولوژی افراطگرایی و نمونه اندیشه افراطی است و ما نیازمند معیارهای قاطع در مقابل کشورهایی هستیم که از تروریسم چه در غالب حمایت مالی یا تسلیحاتی حمایت می‌کنند.

وی گفت: مصر با تروریسم در سینا می‌جنگد؛ کسانی که در سینا هستند انقلابی نیستند بلکه تروریست هستند و استفاده از هر اصطلاح دیگری برای آن‌ها کاملا اشتباه است و ماهیت واقعی این تروریست‌ها را نشان نمی‌دهد.

306/101

کد خبر: 706605

وب گردی

وب گردی