امیر دریادار سیاری: نیروی دریایی ارتش در تمامی زمینه‌ها رتبه اول را دارد

نشست خبری فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، صبح امروز نشست خبری امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت 7 آذر ماه سالروز نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

در این نشست، امیر دریادار سیاری ضمن گرامیداشت 7 آذر ماه روز نیروی دریایی ارتش گفت: در حال حاضر نیروی دریایی ارتش در تمامی زمینه‌‎ها رتبه اول را دارد.
وی افزود: در زمان جنگ دریایی دشمن، نیروی دریایی با انجام 150 عملیات اسکورت، اقتصاد کشور را نجات داد.
امیر دریادار سیاری تصریح کرد: به زودی ناوشکن خارک که بزرگترین ناو غرب آسیا است، به نیروی دریایی الحاق می‌شود.
وی افزود: رزمایش ولایت 95 در بهمن ماه سال جاری و در شمال اقیانوس انجام می‌شود.
همچنین فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش تخصصی زیردریایی ها ظرف ٢ و ٣ روز آینده خبر داد.
امیر دریادار سیاری گفت: در سالروز نیروی دریایی، از سامانه یکپارچه رهگیری و انهدام اهداف و رادار IPE و سپر دریا و شبیهساز طوفان و اتاق کنترل صدمات رونمایی می‌شود.
وی، اعزام 44 ناوگروه به آب‌های آزاد و بین‌المللی را نشانه اقتدار نیروی دربایی ارتش دانست و گفت: علاوه بر این، تاکنون 5 ناوگروه صلح و دوستی نیز به دیگر کشورها رفته‌اند.
سیاری با تأکید بر استمرار حضور در خلیج عدن به جهت ایجاد امنیت پایدار اظهار داشت: تاکنون 3 هزار و 844 فروند نفتکش و تجاری را در خلیج عدن اسکورت کردیم تا اقتصاد کشور دچار آسیب نشود.
وی تصریح کرد: ما امروز برای تأمین تجهیزات و سلاح‌ها و مهمات مورد نیاز نیروی دریایی به دیگران احتیاج نداشته و همه این‌ها را در داخل تأمین می‌کنیم.
سیاری گفت: برای نخستین بار ناوگروه ٤٤ متشکل از ناوشکن الوند و بوشهر توانستند قاره آفریقا را دور بزنند و وارد اقیانوس اطلس شوند و در حال حاضر، این دوناوشکن در بندر دوربان مستقر هستند.
سیاری ادامه داد: از ابتدای سال جاری نیز ١٥ رزمایش اجرا کرده‌ایم و در زمینه توسعه سواحل مکران، نیروی دریایی در حال ساخت ٣پایگاه و ٢ منطقه در این منطقه است.
وی گفت: همچنین رزمایش مشترک امداد و نجات با کشور عمان برگزار خواهد شد و ششمین همایش فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند نیز با حضور بیش از ٤٠ مقام از کشورهای مختلف این منطقه در سال ٢٠١٨ به میزبانی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می‌شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای نخستین بار بزرگترین ناو جنوب غرب آسیا که ناو جمهوری اسلامی ایران- خارک نام دارد، بعد از ٣٥ سال توسط متخصصان ایرانی تعمیرات اساسی شد که در روزهای آینده در آب‌های بندرعباس الحاق خواهد شد.
سیاری با بیان اینکه امروز ناوشکن‌های ما به موشک‌های سطح به سطح و با برد بالا تجهیز شده‌اند، افزود: پروژه ثامن به عنوان سامانه یکپارچه کشف و شناسایی و رهگیری سطحی و هوایی در روزهای آینده رونمایی خواهد شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی گفت: ما توانسته‌ایم اژدرهایمان را در زمینه برد و دقت لازم برای اصابت به هدف بهینه‌سازی کنیم و دو شبیه‌ساز طوفان و کنترل سوانح نیز که توسط متخصصان داخلی ساخته شده، در روزهای آتی رونمایی می‌شوند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ناوگروه‌های کشورمان از کشورهای هند، پاکستان، عمان، تانزانیا، آذربایجان، آفریقای جنوبی بازدید داشتند و تا پایان سال جاری نیز به کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و کشورهای حاشیه اقیانوس هند و جنوب شرق آسیا اعزام خواهند شد.
سیاری در پایان و در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت صیاداتی که توسط دزدان دریایی سومالیایی اسیر شدند، گفت: این موضوع توسط نیروی دریایی و دولت در حال پیگیری است و توصیه‌مان به لنج‌های صیادی این است که برای انجام امور خود با نیروی دریایی هماهنگی داشته باشند.

302/300

کد خبر: 706616

وب گردی

وب گردی