هشدار پارلمان انگلیس نسبت به وضعیت بد نیروی دریایی این کشور

یک کمیته بانفوذ پارلمان انگلیس هشدار داد: طرح‌های نامطمئن که برای جایگزین کردن کشتی‌های جنگی انگلیسی با تعداد به طرز اسفناکی پایین ارائه شده باعث به خطر افتادن ظرفیت دفاعی این کشور خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، قانونگذاران انگلیسی گفتند: نگرانی‌های جدی درخصوص تامین مالی و چارچوب زمانی مربوط به جایگزین کردن کشتی‌ها و ناوچه‌های نیروی دریایی انگلیس با ناوگانی جدید از این کشتی‌ها دارند.

کمیته موسوم به کمیته منتخب دفاعی در پارلمان انگلیس اظهار کرد: اینکه تعداد کشتی‌های نیروی دریایی انگلیس از رقم پایین فعلی یعنی 19 فروند هم پایین‌تر بیاید حتی برای یک زمان کوتاه کاملا غیرقابل پذیرش خواهد بود زیرا موجب خواهد شد که بریتانیا قدرت دریایی لازم رابرای مقابله با تهدیداتی که از جمله از سوی روسیه دریافت می‌کند، از دست بدهد.

قانونگذاران عضو این کمیته همچنین از وزارت دفاع انگلیس به دلیل آنچه که اشتباه‌های غیرعادی در طراحی ناوشکن‌های موسوم به "تیپ 45" خواندند، انتقاد کردند. این انتقاد بعد از آن مطرح می‌شود که فاش شد این ناوشکن‌ها موتورهای ناقصی دارند.

قانونگذاران انگلیسی وزات دفاع این کشور و پیمانکاران دفاعی را متهم به کوتاهی جدی در عدم تست سیستم‌ها و موتورها کردند زیرا آنها فاقد قابلیت عملیات مداوم در آب‌های مناطق گرم هستند.

این قانونگذاران همچنین هشدار دادند که این مشکلات می‌تواند تبعات بالقوه خطرناک در پی داشته باشد.

کمیته مذکور تصریح کرد: این بهت آور است که در طراحی ناوشکن‌های تیپ 45 تمهیدات مربوط به عملیات آنها برای دوره‌های مداوم با ظرفیت کامل در مناطق گرمسیر مثل خلیج فارس در نظر گرفته نشده است.

در گزارش این کمیته آمده است: با توجه به حضور مداوم انگلیس در خلیج فارس باید تدارک برای این حضور الزام مهمی برای طراحی موتورها باشد. این حقیقت که آنها از چنین آمادگی برخوردار نیستند یک قصور غیرقابل بخشش است و نباید تکرار شود.

کمیته منتخب دفاعی پارلمان انگلیس همچنین اظهار کرد: کوتاهی در تضمین این آمادگی باعث به خطر افتادن پرسنل و کشتی‌های نیروی دریایی انگلیس و روبرو شدن آنها با تبعات خطرناک خواهد بود.

این در حالی است که قرار است دو کلاس جدید کشتی‌های موسوم به کشتی‌های تیپ 26 و تیپ 31 در مدرنیزه کردن ناوگان نیروی دریایی انگلیس به کار گرفته شود و طبق طرحی قرار است 13 کشتی فرسوده در فاصله سال‌های 2023 تا 2035 با رقم سالی یک کشتی از رده خارج شوند.

در گزارش کمیته مذکور آمده است: اهمیت نیروی دریایی انگلیس با توجه به جزیره‌ای بودن کشور ما برای دفاع از انگلیس نباید دست کم گرفته شود. تعداد پایین فعلی ناوچه‌ها و ناوشکن‌ها و پرسنل نیروی دریای انگلیس نشان دهنده آسیب پذیری و تهدیدات بالقوه پیش روی کشور ما و منافع خارجی آن است.

جولیان لوییس، رئیس این کمیته عنوان کرد: ناوگان کشتی‌های نیروی دریایی انگلیس اکنون پایین‌تر از سطح حیاتی لازم برای بسیاری از وظایف و ماموریت‌ها به ویژه در زمان بدتر شدن وضعیت در صحنه بین‌المللی است.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 706640

وب گردی

وب گردی