چه کنیم تا زندگی  موفقی داشته باشیم؟

یک مشاوره خانواده در خصوص تاثیرات شگرفی که ازدواج در زندگی افراد دارد،گفت: ازدواج در ایجاد روابط زناشویی، هم صحبتی، همدلی، تشکیل خانواده، مشارکت در مسائل اقتصادی زندگی و تربیت فرزندان تاثیر بسزایی دارد.


به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛در این مطلب مهمترین نکاتی که زوجین برای ماندگاری رابطه زناشویی باید رعایت کنند، تشریح شده است.

ناطقی با بیان اینکه بعضی افراد فقط و فقط دوست داشتن را ملاک ازدواج قرار می‌دهند، گفت: بعضی جوانان وقتی در زندگی از رفتارهای همسر خود خسته و کلافه می شوند دیگر تمایلی به ادامه زندگی با او را ندارند و از ادامه زندگی زناشویی صرف نظر می کنند.

اوبا اشاره به اینکه برخی زوجین در زمان نامزدی به بهانه های متفاوت و به صورت مدام با یکدیگر قهر می کنند، تصریح کرد: در زمان قهر سعی کنید برای پایان دادن به اختلافات پیش قدم باشید، زیرا گاهی قهر به مدت طولانی به مشکلات بزرگتر و حادتر دامن می‌زند.

این مشاوره خانواده با اشاره به اینکه زوجین از ورود دیگران به حریم خصوصی خانواده خود باید جلوگیری کنند، تاکید کرد: در زمان ازدواج تمام وقت خود را برای خانواده بگذارید و برای تحکیم بنیان آن از رفتن به مهمانی های دوستانه و مسافرت های مجردی خودداری کنید.

او با بیان اینکه گاهی اعتیاد همسر باعث ایجاد مشکلات جدی در خانواده می شود، تاکید کرد: هنگام بروز مشکلاتی نظیر اعتیاد همسر، هرگز بدون مشورت با بزرگترها و یا مشاوره زندگی خود را ترک نکنید.

ناطقی به دیگر دلایل طلاق اشاره کرد و ادامه داد: مشکلات معیشتی، بیماری روانی همسر، سوء رفتار همسر، ازدواج تحمیلی، دخالت اطرافیان، خیانت، شک و بی اعتمادی نسبت به همسر از دیگر دلایل جدایی زوجین به شمار می‌روند.

این مشاور خانواده در پایان یادآور شد: زوجین برای حل مشکلات زندگی باید تلاش کنند نه اینکه زندگی خود را رها کرده و حرف از جدایی بزنند.

704/700

کد خبر: 706650

وب گردی

وب گردی