درباره اعتباربخشی آموزشی حوزه پزشکی چه میدانید؟/ارزیابی درونی بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی همگام با وزارت بهداشت

اعتباربخشی آموزشی مراکز درمانی و موسسات آموزشی بعنوان یکی از بسته های تحول آموزش پزشکی ابلاغی از طرف وزارت بهداشت ، مطرح شده است و معاونت علوم پزشکی دانشگاه ضمن برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی، نسبت به تبیین موضوع اقدام کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، اعتبارسنجی مکانیسمی است که وضعیت دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از نظر آموزشی، پژوهشی ، خدماتی ، کمی و کیفی مشخص می شود. در بسیاری از کشورهای جهان اصلاحات دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی به عنوان تحول در آموزش عالی به حساب می آید و به‌عنوان نوسازی و تجدید نظر در مدیریت و اداره مؤسسات، مورد توجه قرار گرفته است. خود تنظیم کنندگی، استقلال، نظام تأمین اعتبار مبتنی بر اندازه گیری بازده و تضمین کیفیت برخی از عناصر تشکیل دهنده اصلی این اصلاحات به شمار می روند. افزایش این عوامل نیاز به ارزشیابی و اعتبارسنجی واحدهای دانشگاهی را بیش از بیش مورد تأکید قرار داده است.

همکاری وسیع دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه آزاد در مراتب آمایشی

باقر لاریجانی معاون وزیر بهداشت در خصوص اعتبار سنجی علمی دانشگاه آزاد می گوید: مبحث اعتبارسنجی براساس شاخص هایی است که مجموعه وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی کشور فرستاده است.

وی ضمن قدردانی از دانشگاه آزاد اسلامی که براساس شاخص های وزارت بهداشت تاکنون عمل کرده گفت: امیدوارم بتوانیم با یک همکاری وسیع بین دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه آزاد در مراتب آمایشی سبب ارتقای همکاری طرفین شود.

ارزیابی درونی بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی همگام با وزارت بهداشت

دکتر امین قاسم بگلو ،مدیر کل توسعه خدمات سلامت دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اعتباربخشی در دانشگاه آزاد گفت اعتباربخشی آموزشی بیمارستان ها در ۱۰ محور، ۱۰۴ استاندارد و ۱۴۰ سنجه مطابق ابلاغیه وزارت بهداشت انجام شده است که البته الزامات مذکور در بازنگری جدید توسط وزارت مذکور، متناسب با اعتباربخشی درمانی تغییر و تعدیل می شود.

مدیرکل خدمات سلامت در ادامه می گوید: موضوع اعتباربخشی آموزشی مراکز درمانی و موسسات آموزشی به عنوان یکی از بسته های تحول آموزش پزشکی ابلاغی از طرف وزارت بهداشت، مطرح شده است و در این راستا معاونت علوم پزشکی دانشگاه ضمن برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی، نسبت به تبیین موضوع اقدام و ارزیابی درونی بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی را با مشارکت آنها و همگام با وزارت بهداشت انجام و نتایج آن را حتی زودتر از بیمارستان های دولتی به وزارت مذکور اعلام کرده است. یکی از پیش نیازهای انجام اعتبار بخشی آموزشی در بیمارستان های آموزشی، کسب درجه یک اعتبار بخشی درمانی وزارت بهداشت است و خوشبختانه از 11 بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی، 7 بیمارستان در اعتباربخشی درمانی اخیر وزارت بهداشت،توانستند رتبه اول را کسب کنند.

آغاز اعتبارسنجی آموزشی رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد

دکتر ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد از آغاز اعتبارسنجی آموزشی رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد خبرداد و اظهار داشت: واحد علوم دارویی هم در کیفیت و هم در کمیت رشد و توسعه خوبی داشته است. ارائه محصولات آموزشی، پژوهشی و دانش‌بنیان متنوع نشان‌دهنده حرکت به سمت تجربیات دانش‌بنیان در این واحد است. توسعه متوزان و همه جانبه، مدیریت با ثبات و خردجمعی باعث پایداری این واحد شده است در این راستا کسب رتبه‌های برتر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی در المپیادها، امتحانات جامع و علوم پایه نشان‌دهنده توسعه فضای علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی علیرغم محدودیت در توسعه امکانات و تجهیزات به دلیل وابستگی به شهریه است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد در ادامه می گوید: مدیریت با فکر نو، تدبیر و حمایت به موقع می‌تواند باعث تقویت انگیزه نیروهای انسانی شود به همین دلیل است که دانشکده داروسازی واحد علوم دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی کم‌نظیر است و جزء واحدهایی است که هم در توسعه آموزش، علوم دارویی، نانو، بیو تکنولوژی، صنایع غذایی و سرمایه‌گذاری حرف برای گفتن دارد. تمام اینها به برکت مدیریت شایسته، بروز و دانشمند این مجموعه است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه وضعیت دانشکده‌های پزشکی باید از نظر بین‌المللی اعتبارسنجی شود، گفت:‌ « اعتباربخشی آموزشی رشته‌های علوم پزشکی از 10 بهمن آغاز و سنجه‌ها را از وزارت بهداشت دریافت کرده‌ایم و این اقدام از دانشکده داروسازی واحد علوم دارویی آغاز شده است.

205/200

کد خبر: 706657

وب گردی

وب گردی