انعقاد تفاهم نامه آموزشی  و تحقیقاتی میان دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان تحقیقات کشاورزی

در راستای اهداف سند چشم انداز و سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران و به منظور بهره مندی پیوسته و نهادمند صبح امروز تفاهم نامه ای میان دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی منعقد شد.

به گزارش ایسکانیوز، این تفاهم نامه مشترک با رویکرد همکاری های بین موسسه های علمی و پژوهشی هر دو طرف این تفاهم نامه در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت های پژوهشی و برنامه های اجرایی و عملیاتی مشترک منعقد شد ضمن آنکه بسط و توسعه همکاری های علمی ،آموزشی و پژوهشی،خدماتی به منظور تامین نیازهای متقابل سازمان متبوع و دانشگاه آزاداسلامی از مهمترین اهداف این سند همکاری محسوب می شود.

در جریان برگزاری جلسه انعقاد این تفاهم نامه داریوش فتح الله طالقانی ، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و پایش امور پژوهشی سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی در این باره اظهار داشت: امروزه مبحث امنیت غذایی میان کشورها جزو مسایل پر اهمیت محسوب می شود که توسط دولتمردان پی گیری می شود واین موضوع به عنوان امری بسیار مهم تلقی می شود.

طالقانی در ادامه با بیان اینکه تحقیقات کشاورزی در کشور ما عمری 100 ساله دارد که به طور منسجم فعالیت دارد اما متاسفانه بسترهایی که الان وجود دارد پاسخگوی نیاز جامعه نیست گفت: در کشورهای دیگر مشابه سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی ایران و در راستای تحقیقات میدانی و پژوهشی ، تلاش های بسیاری صورت گرفته است که با دانشگاهها و موسسات بین المللی همکاری های نزدیکی برای تامین امنیت زنجیره غذایی دارند، اما متاسفانه در کشور ما دانشگاهها صرفا در قالب پایان نامه های دانشجویی و تحقیقات آزاد به حوزه تحقیقاتی این رشته ورود می کنند و از انسجام کافی برخوردار نیست و نهایتا موضوعات بصورت جزیره ای انجام می شود و به حل مشکل بخش اجرا منتهی نمی شود.
وی تاکید کرد: برای تامین امنیت غذایی نقش تبلیغات کشاورزی نقش کلیدی محسوب می شود.
طالقانی با بیان اینکه خوشبختانه پتانسیلی که دانشگاه آزاد اسلامی دارد این است که بیش از 30 هزارهیات علمی دارد، و این امر بنیه علمی خوبی را در حوزه کشاورزی ایجاد کرده است اظهار داشت: آماری که در دوسال 94 و 95 استخراج شده حدود 520 پایان نامه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از سوی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده و بیش از 200 دوره کارآموزی دانشجویان این دانشگاه در موسسات ما صورت گرفته است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و پایش امور پژوهشی سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی در پایان افزود: هدف از امضای این تفاهم نامه و متعاقبا قراردادهایی که حول این تفاهم نامه منعقد می شود هم افزایی در تحقیقات کشاورزی و حل مشکلات اصلی بخش اجراست که ما با این هدفگذاری میخواهیم تا ضعف های موجود در این حوزه را از بین ببریم.

در ادامه دکتر صباغ زاده رئیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سابقه همکاری قبلی سازمان ودانشگاه در انجام پایان نامه های دانشجویی بیان داشت: هم اکنون این پژوهشگاه می تواند در زمینه تامین امنیت غذایی و غذای سالم همکاری خوبی با شما داشته باشد.
وی با بیان اینکه پژوهشگاه مرکزی موضوعات خاصی را برای پژوهش خود انتخاب می نماید، بیان داشت : این پژوهشگاه در کنار وزارت جهاد کشاورزی و هم افزایی نیروها می تواند گامهای بلند و موثری بردارد.

200/204

کد خبر: 706660

وب گردی

وب گردی