یکی از نقاط قوت دانشگاه آزاد اسلامی وجود مراکز پژوهشی کشاورزی است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از قوت‌های دانشگاه آزاد اسلامی وجود بیشترین مراکز متمرکز است که بر روی بحث کشاورزی فعالیت دارد.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درراستای امضای تفاهم نامه همکاری سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی طی سخنانی با منشاء خیر و برکت دانستن عقد قرارداد برای پژوهش کشور، آن را از جهت کار عملیاتی برای تولید محصولات غذایی و رفع مشکل غذای سالم مهم دانست و گفت:خوشحالم که این فرصت فراهم شده تا این تفاهم نامه‌ای بتواند برای امر پژوهش و کاربرد عمومی به صورت عملیاتی و اجرایی درآید و بستری برای تولید محصولات غذایی و رفع مشکل تامین غذای سالم که یکی از دغدغه‌های همه دولتها است فراهم بشود.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را از جهت ظرفیت مناسب اعضاء هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و بکارگیری سامانه الکترونیکی دانشگاه "ساها" که اطلاعات مربوط به تجهیزات آزمایشگاهی را تجمیع نموده ، بسیار مفید دانست و بیان داشت: از این ظرفیت در جهت موارد مشترک توافق استفاده خواهد شد.
دکتر واشقانی یکی از نقاط قوت دانشگاه آزاد اسلامی را مراکز پژوهشی کشاورزی دانست و بیان نمود که در مقایسه با سایر رشته ها ، بیشترین مراکز پژوهشی ما روی موضوع کشاورزی ، علوم دامی و گیاهان داروئی تمرکز و فعالیت دارند.

وی تاکید دانشگاه آزاد اسلامی را بر نیازهای واقعی دستگاه اجرایی و وزارت جهاد کشاورزی در پروژه های کلان امری حیاتی دانست و ابراز امیدواری کرد که با تمام توان و همه ظرفیت در جهت اجرایی شدن پروژه هایی که از نظر وزارت جهاد کشاورزی دارای اولویت هستند ، اختصاص خواهد یافت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: یکی از قوت‌های دانشگاه آزاد اسلامی وجود بیشترین مراکز متمرکز است که بر روی بحث کشاورزی فعالیت دارد بطوریکه اگر به صورت مقایسه‌ای به این امر نگاه شود ما بیشترین تعداد مراکز پژوهشی مختلف در حوزه‌های کشاورزی و علوم دامی گیاهی و دارویی داریم و این پتانسیل خوبی برای صنعت کشاورزی کشور محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: تاکید ما بر این است که ما براساس نیازهای واهی دستگاه اجرایی و در این ارتباط با سازمان وزارت جهاد کشاورزی پروژه‌های کلان ملی تعریف بشود و ما با توجه به ظرفیتی که داریم و میتوانیم همانند آن اقدامی که مثلاً در نفت انجام شده در کنوانسیون‌هایی خصوصی تشکیل بدهیم.

واشقانی تاکید کرد: اگر نسبت به این موضوع هم متعهد بشویم و این امر را سازماندهی و هدایت یافته کنیم، می توان گفت این پروژه‌ها نتیجه ملموس وعملیاتی خواهد داشت چرا که با تمام توان و کل ظرفیت‌هایمان خدمات اجرایی پروژه‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

470 شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی فعال است

در ادامه اسکندر زند، معاون وزیرجهاد کشاورزی طی سخنانی با معرفی فعالیت های سازمان در زمینه تحقیق، آموزش و ترویج کشاورزی، تولید، نظارت و حفاظت ذخائر ژنتیکی بیان داشت: ما سالانه حدود150 دستاورد جدید خود را برای بخش ارقام زراعی، توصیه های زراعی ، تولید واکسن و سرم و غیره و همچنین 35 دستاورد تجاری سازی شده را سالانه در اختیار بخش کشاورزی قرار می دهیم.

وی خاطر نشان کرد: هرساله روند تجاری سازی را بشدت افزایش می دهیم بطوریکه هم اکنون از بین حدود 470 شرکت دانش بنیان تعداد 140 شرکت در مجموعه سازمان مستقر می باشد و محققان در سه محور کاربردی کردن یافته قابل ترویج، قراردادهای فناورانه و مقاله های Basic کارهای خود را انجام می دهند و به دنبال اثرگذاری جدی در تحقیقات هستند.


رئیس سازمان یادآور شد که با توجه به اینکه نیازسنجی دانشجویان کشاورزی برعهده سازمان است ، جذب سالانه 85 هزار دانشجو در سالهای گذشته به 35 هزار تنزل یافته و امیدواریم با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی موضوع جذب دانشجویان به شکلی انجام گیرد که هیچ دانشجویی بیکار و معطل نماند.


زند در پایان ضمن ابراز امیدواری از اینکه امضاء تفاهم نامه، منجر به کارعملیاتی شود بیان داشت: با توجه به تنوع زیاد نیازها در کشور و مسئولیت سنگینی که برعهده داریم از شما دعوت می کنم در انتخاب اولویت های کاری به ما یاری رسانید و با انتخاب یکی دو زمینه جریان ساز و تحول آفرین فعالیت های مشترک را آغاز نماییم.

در پایان با حضور نمایندگان سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم نامه آموزشی، تحقیقاتی و ترویجی بین طرفین به امضاء رسید.

204/200

کد خبر: 706700

وب گردی

وب گردی