جواد نوروزبیگی: امیریوسفی فیلمنامه «مداح» را برای ساخت به من داد

جواد نوروزبیگی درباره یادداشت محسن امیریوسفی، گفت: امیریوسفی فیلمنامه «مداح» را برای ساخت به من ارائه داده بود اما گویا فعلا می خواهد درگیر اکران فیلم «آشغال های دوست داشتنی» باشد. در واقع محسن امیریوسفی درباره ساخت این فیلم با من صحبت کرده بود اما هر دو به این نتیجه رسیدیم که در حال خاضر شرایط ساخت این فیلم فراهم نیست.

چند روز پیش جواد نوروزبیگی، تهیه کننده سینما عنوان کرده بود که قرار است فیلمی به نام «مداح» را به نویسندگی و کارگردانی محسن امیریوسفی تهیه کند که رضا عطاران هم به عنوان یکی از نقش اصلی در این فیلم به ایفای نقش می پردازد اما روز گذشته یادداشتی از محسن امیریوسفی منتشر شد که در بخشی از آن عنوان شده است «فیلمنامه «مداح» را سالها پیش نوشتم ولی با توجه به گذشت زمان طولانی و شرایط روحی خودم فعلاً قصد ساخت آن را ندارم، چون تمام دغدغه‌ام حل مشکل اکران "آشغالهای دوست داشتنی" است و نمی‌خواهم بیش از این وارد حاشیه‌های ناخواسته شوم.»

جواد نوروزبیگی درباره یادداشت منتشر شده از امیریوسفی به ایسکانیوز، گفت: محسن امیر یوسفی ساخت فیلم «مداح» را تکذیب نکرده است، او در یادداشتی که منتشر کرده، به این موضوع اشاره کرده است که در حال حاضر آمادگی و روحیه ساخت این فیلم را ندارد، امیریوسفی فیلمنامه «مداح» را برای ساخت به من ارائه داده بود اما گویا فعلا می خواهد درگیر اکران فیلم «آشغال های دوست داشتنی» باشد. در واقع محسن امیریوسفی درباره ساخت این فیلم با من صحبت کرده بود اما هر دو به این نتیجه رسیدیم که در حال خاضر شرایط ساخت این فیلم فراهم نیست.
به گزارش ایسکانیوز، «آشعال های دوست داشتنی» فیلمی که به قول محسن امیریوسفی او را خانه نشین کرده است، در سال 1391 ساخته شد، این فیلم به حوادث بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ مرتبط است. این فیلم از دولت محمود احمدی‌نژاد تاکنون مجوز نمایش نگرفته است و در سی و دومین جشنواره فیلم فجر هم موفق به اکران نشد.
داستان «آشغال‌های دوست‌داشتنی» در خانه یک پیرزن که با دختر میانسالش زندگی می‌کند، می‌گذرد. بر اتاق خانه پیرزن سه قاب عکس از سه مرد وجود دارد. مرد اول پسر پیرزن است که در جنگ ایران و عراق شهید شده است. قاب عکس دوم متعلق به برادر اوست که از اعضای سازمان منافقین بوده است و قاب عکس سوم هم متعلق به همسر پیرزن است که ظاهراً از طرفداران مصدق بوده و در جریان کودتای ۲۸ مرداد برایش اتفاقی می‌افتد. داستان این فیلم درباره گفتگو خیالی پیرزن با این سه نفر است.

شیرین یزدان بخش، حبیب رضایی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، صابر ابر و شهاب حسینی در «آشغال های دوست داشتنی» به ایفای نقش می پردازند.
501500

کد خبر: 706725

وب گردی

وب گردی