ژنرال عون: فروختن لبنان به بیگانگان، خیانت است

ژنرال « میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در پیامی به مناسبت هفتاد و سومین سالگرد استقلال این کشور تاکید کرد: فروختن لبنان به بیگانگان، خیانت است.

به گزارش ایسکانیوز، ژنرال عون شامگاه دوشنبه و در پیامی خطاب به مردم لبنان گفت: لبنان امسال درحالی عید استقلال خود را جشن می گیرد که سال هاست در وسط جنگ های ویرانگر و درگیری های مسلحانه و خشونت آمیز در منطقه زندگی می کند که ابتدا با شعارهای عدالت خواهانه و دموکراسی شروع شدند اما زمینه مداخله های خارجی را برای تعیین سرنوشت ملت ها مهیا کردند.
امروز( سه شنبه) قرار است با برگزاری مراسم های ویژه از جمله رژه نظامی ، جشن ملی استقلال لبنان برگزار شود در حالی که در دو سال گذشته به علت خلاء ریاست جمهوری، این جشن برگزار نشده است.
در لبنان رئیس جمهوری ، فرمانده کل نیروهای مسلح است.
در پیام رئیس جمهوری لبنان آمده است: لبنانی ها واکنش های متفاوتی نشان دادند و مواضع بشدت ضد یکدیگر آنها پیامدهای منفی در روابط بین طرف های مختلف لبنانی داشته است.
« لبنان کنش ها و واکنش های متفاوتی نسبت به پرونده های مشرق عربی نشان داده تا جائیکه ملت لبنان احساس کرده است ثبات و استقلال کشورشان به ویژه به دلیل محدود بودن قدرت نیروهای مسلح در رویاروئی با خطرهای ویرانگر تهدید می شود».
وی تاکید کرد:در چنین وضعیتی، تقویت وحدت ملی نخستین و ضروری ترین اولویت است زیرا لبنان باید در مقابل پیامدها و تهدیدها احساس امنیت و آرامش کند و این مسئولیت همه لبنانی ها است.
ژنرال عون خاطرنشان کرد: لبنان امروز برای دفاع از خود ، تصمیم سازی و تصمیم گیری و رعایت اصول دموکراسی و تقویت ثبات و امنیت خود نباید دست به دامن بیگانه و استقلال خود را مانند متاعی تجاری در بازارهای خارجی در معرض فروش قرار دهد که در این صورت هویت خود را از دست خواهیم داد.
وی تصریح کرد: ملت بدون هویت و سرزمین آواره و زمین بدون ملت هیچ است پس لبنانی ها باید از سرزمین ، قانون اساسی ، استقلال ، دولت و زندگی مسالمت آمیز خود حمایت و محافظت کنند.
رئیس جمهوری لبنان بر ضرورت مبارزه جدی با فساد ، دزدی اموال و هدر رفتن دارائی ها به منظور جلوگیری از ورشکستگی لبنان و همچنین بر اهمیت گسترش اخلاق و افزایش تلاش و همکاری ها برای ساختن لبنان به عنوان مسئولیتی همگانی تاکید کرد و گفت که فروختن لبنان به بیگانگان، خیانت است.
ژنرال عون بر ضرورت اهتمام ویژه به مرزنشینان لبنانی در جنوب، شرق و شمال لبنان به عنوان نخستین حامیان ازلبنان و جلوگیری از مهاجرت لبنانی ها و برقراری توازن شرایط زندگی در مناطق مختلف لبنان تاکید کرد.
وی از ارتش لبنان هم به عنوان دژی اطمینان بخش برای حمایت از لبنان ، ثبات ، امنیت و مرزهای آن در مقابل تهدیدهای خارجی که ساختار ، حاکمیت و وحدت ملی آن را نشانه گرفته اند، یاد کرد و تقویت بینه تسلیحاتی و نیروئی آن را خواستار شد.
رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد: حفاظت از استقلال و ثبات و امنیت لبنان امانتی بزرگ بر دوش نظامیان لبنانی است و همه لبنانی ها باید برای ساختن کشورشان در مرحله جدید آماده باشند.

** پیام فرمانده ارتش
ژنرال « جان قهوجی» فرمانده ارتش لبنان هم در پیامی جداگانه به مناسب عید استقلال تاکید کرد که پس از اختلاف ها و دودستگی های مرحله گذشته و دو سال و نیم خلاء سیاسی ، انتخاب ژنرال عون به عنوان رئیس جمهوری صفحه جدیدی را گشوده و واقعیت سیاسی دیگری را در لبنان رقم زده است.
در این پیام آمده است: این مرحله بی شک پایه گذار یک تحول ملی و حاکمیتی مطلوب خواهد بود که به مصونیت لبنان در مقابل خطرهای محیط پیرامونی و تهدیدهای تروریستی در داخل و در مرزها منجر می شود.
وی خاطرنشان کرد:ارتش لبنان در حساس ترین و سخت ترین شرایط ، کشور را به کرانه ثبات امنیتی و صلح داخلی رهنمون ساخت و از امروز به بعد نهادهای قانونی کشور با بازیابی جایگاه خود، در حفظ و حراست از لبنان با ارتش مشارکت خواهند کرد.
ژنرال قهوجی تاکید کرد: آنچه شادی عید ما را به غصه تبدیل کرده ادامه اسارت تعدادی از نظامیان قهرمان در دست تروریست ها است در حالی که ما برای اطلاع از وضعیت آنها و تلاش برای آزاد سازی آنها از هیچ تلاشی فروگذار نکرده ایم.
فرمانده ارتش لبنان گفت: ناراحتی دیگر ما به خاطر از دست دادن شهدایی است که با نثار جان خود، از لبنان و ملت آن در مقابل شرارت های تروریست ها ، باندهای مخرب و دشمن صهیونیستی حفاظت کردند، شرارت هایی که در صورت تحقق، پایانی برای آنها متصور نبود.
وی از نیروهای مسلح لبنان خواست تا برای نقش آفرینی در مرحله پیش رو خود را آماده کنند.

ایرنا

308/300

کد خبر: 706757

وب گردی

وب گردی