افزایش رشد گردشگری موجب می شود تا در سال 2020 به اولین صنعت دنیا تبدیل شود

توسعه فناوری اطلاعات و نقش سازنده و حیاتی آن در بقای شرکت های بزرگ موجب شده تا مدیران برای کاهش ریسک پذیری ، بیشتر تصمیمات خود را با استفاده از نرم افزارهای تخصصی اجرایی کنند.

به گزارش ایسکانیوز، افسانه جباریان مدرس دانشگاه در این باره به ایسکانیوز گفت: گردشگری صنعتی است که رشد فزاینده آن موجب خواهد شد تا در سال 2020 به اولین صنعت دنیا تبدیل شود ، اما مدیران آن در بخش های میانی و کلان در ایران هنوز به روش های سنتی اقدام به مدیریت مجموعه می کنند و در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها از نقش و تاثیر فناوری اطلاعات قافل شده اند.
وی افزود: بر اساس شیوه های نوین مدیریتی بخشی از کارهای تصمیم گیری باید با کمک نرم افزار صورت بگیرد اما بیشتر مدیران مراکز گردشگری در ایران بر اساس سلیقه و تجربه شخصی و بدون تحیلل داده ها اقدام به تصمیم سازی می کنند.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: در حال حاضر آمار دقیقی از بازدیدکنندگان در مراکز گردشگری به تفکیک مشخصات وجود ندارد و اگر هم آماری باشد هیچ گونه تحلیلی نرم افزاری روی آن صورت نمی گیرد و تنها به عنوان اطلاعات خام به مدیران عرضه می شود.
وی افزود : تصمیم سازی مدیریتی در تمامی هتل ها و مراکز بزرگ گردشگری دنیا با کمک فناوری اطلاعات اطلاعات انجام می شود. مدیران مراکز گردشگری از مراکز علمی و دانشگاهی فاصله گرفته اند و نمی خواهند بخشی از تصمیم سازی های مدیریتی خود را با کمک و مشاوره اساتید دانشگاه انجام دهند.
جباریان ادامه داد: ترس مدیران در به کارگیری شیوه های نوین مدیریتی بیشتر به دلیل فقدان آموزش و ترس از آینده است که می توان با معرفی و اطمینان بخشی از تجارب موفق مدیران گردشگری در سایر کشورها این مسئله را حل کرد.
جباریان همچنین از برگزاری سمینار آموزشی" نقش فناوری اطلاعات در تصمیم سازی مدیران گردشگری " خبر داد و افزود: این سمینار همزمان با هفته پژوهش برگزار می شود.

700/701

کد خبر: 706766

وب گردی

وب گردی