کاهش ۵۰ درصدی واردات روغن پالم در دو سال گذشته/ احداث ۶ هزار پایگاه بهداشتی در مناطق حاشیه نشین شهری

وزیر بهداشت در پانل نهمین کنفرانس جهانی ارتقاء سلامت در شانگهای چین با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی واردات روغن پالم در دو سال گذشته ، گفت: در راستای اصلاح فرهنگ مصرف غذا توانستیم میزان شکر و نمک در محصولات غذایی را کاهش دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسن هاشمی در پانل نهمین کنفرانس جهانی ارتقاء سلامت در شانگهای چین در خصوص اقدامات ایران در اصلاح فرهنگ و مصرف غذایی ضمن اشاره به ارتقاء همکاری های بین بخشی به منظور اصلاح فرهنگ مصرف مواد غذایی در چارچوب شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ایران، گفت: در این راستا با دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف تفاهم نامه هایی منعقدشده است که به امضا و اجرا رسید.

وزیر بهداشت از کاهش ۵۰ درصدی واردات روغن پالم در دو سال گذشته خبر داد و گفت: در راستای اصلاح فرهنگ مصرف غذا توانستیم میزان شکر و نمک در محصولات غذایی را کاهش دهیم.
وی افزود: باید میزان اسید چرب آزاد را تا ۵ سال آینده به صفر برسانیم.
دکتر هاشمی در خصوص اقدامات در حوزه بهداشتی با اشاره به احداث ۶ هزار پایگاه بهداشتی در مناطق حاشیه شهری، افزود: هر ۳ پایگاه بهداشتی یک مرکز جامع سلامت را تشکیل می دهد و به ازای هر ۲هزار ایرانی یک مراقب سلامت و یک کارشناس تغذیه در پایگاه های بهداشتی نیز حضور دارد.

700/701

کد خبر: 706866

وب گردی

وب گردی