۱۰ تیتر داغ دنیای آی‌تی از مبارزه عملی فیس‌بوک و گوگل با اخبار جعلی تا فروش آنلاین خودرو توسط آمازون

 باهم مروری بر مهمترین اخبار فناوری اطلاعات جهان در روز سه‌شنبه دوم آذرماه 1395 می‌کنیم:

به گزارش ایسکانیوز، شماره 1- فیس‌بوک 6 میلیارد دلار از سهام کمپانی خود را بازخرید کرد تا تعادل بازار بورس در فصل اول 2017 را حفظ کند.

شماره 2 - کمپانی NBCUniversal بیش از 200 میلیون دلار در Buzzfeed سرمایه‌گذاری کرد تا مجموع سرمایه‌گذاری این کمپانی به 400 میلیون دلار برسد.

شماره 3- پست جنجالی مارک زاکربرگ روز جمعه درباره نحوه مبارزه با اخبار جعلی در فیس‌بوک مباحث زیادی را برانگیخت. قرار است اخبار جعلی با پرچم مخصوص روبروی تیترشان از سایر اخبار متمایز شوند.

شماره 4- آمازون آغاز فروش آنلاین خودرو را با محصولات فیات کرایسلر در ایتالیا جشن گرفت. قیمت‌های آمازون 30 درصد ارزان‌تر از بنگاه‌های ماشین است.

شماره 5 - سایت دانلود موسیقی what.cd برای همیشه خاموش شد. پلیس فرانسه با یورش به محل کمپانی، سرورهای موسیقی را خاموش کرده و با خود برد.

شماره 6 - گوگل به دنبال متهم شدن به گسترش اخبار جعلی بخش In the News خود را در نتایج جستجو حذف کرد.

شماره 7 - بروگان بم بروگان یکی از مؤسسین و مدیر فنی سابق Hyperloop از مدیران شرکت خود شکایت کرد. (شروین پیشه ور مؤسس اصلی کسی است که پس از پیروزی ترامپ خواستار کشور شدن کالیفرنیا و جدایی آن از آمریکا شد)

شماره 8 - فیس‌بوک واحد اطلس، بخش فناوری تبلیغاتی خود را جمع کرد و نیروهای آن را به بخش تازه تأسیس گروه علوم بازاریابی فرستاد.

شماره 9 - طراحی درخت کریسمس بدون هیچ دکوری توسط جانی آیو، نابغه و طراح اپل موردتوجه و بعضا تمسخر بزرگان آی‌تی قرار گرفت. وی مشهور به طراحی‌های «اولترا مینیمالیستی» است.

شماره 10 - با افتتاح دفتر مرکزی جدید فیس‌بوک در لندن، 500 نفر به استخدام این کمپانی در سال 2017 درخواهند آمد.

200/202

منبع: خبر آنلاین

کد خبر: 706874

وب گردی

وب گردی