توسط کارمند واحد تهران مرکزی صورت گرفت:  صعود به قله 4050 متری تفتان

فرزانه کندلویی بانوی صعودکننده و نماینده دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است که به قله 4050 متری تفتان صعود کرد و پرچم دانشگاه آزاد اسلامی را بر فراز قله تفتان به اهتزار در آورد.

به گزارش ایسکانیوز، فرزانه کندلویی به صورت حرفه‌ای از دهم مهرماه سال 93 وارد عرصه ورزش کوهنوردی شده است.

وی 29 آبان ماه سال جاری توانست به راهنمایی و همراهی جمعی از کوهنوردان تهرانی از جمله آقایان: فرهاد احمد پور، مجید قیدی نژاد و افشین ترکمانی که از پیش کسوتان دو رشته ورزشی کوهنوردی و سنگنوردی می باشند با موفقیت قله تفتان را صعود کند.

کندلویی از آغاز حرفه کوهنوردی تاکنون، که حدود دو سال از آن می‌گذرد صعودهای بسیاری را در کارنامه ورزشی خود به ثبت رسانده که از جمله آنها می‌توان: دو بار صعود به بام ایران قله دماوند و همچنین صعودهای متعددی به دیگر قله‌های رشته کوههای البرز مرکزی اشاره کرد.

وی در حال حاضر در بخش خبر و رسانه روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی فعالیت دارد.

در این گزارش آمده است:"تفتان نام تنها آتشفشان فعال در سراسر ایران است. این کوه در منطقه جنوب شرقی ایران، در استان سیستان و بلوچستان سرحد بلوچستان قرار گرفته‌است. قله تفتان با ارتفاع ۴۰50 متر از سطح دریا بلندترین کوه بلوچستان است و دارای قلل متعدد می‌باشد. قله آتشفشانی این کوه چهل تن نام دارد که در فاصله ۳۸۰ کیلومتری خط مستقیم شمال دریای مکران واقع شده است و فاصله مستقیم آن تا زاهدان ۱۰۰ کیلومتر است.

200

کد خبر: 706983

وب گردی

وب گردی