رزم خواه  :  خودروها تنفس کلان شهرها را به شماره انداختند

کارشناس خودرو گفت :خودروهای هیبریدی در دنیا به دلیل عدم آلودگی صوتی و سوختی ، به سرعت در حال جایگزین شدن با خودروهای بنزینی و دیزلی هستند ،اما متاسفانه در کشور ما علی رغم آلودگی هوا ، کمتربه این امر پرداخته شده است.

به گزارش ایسکانیوز ،زمانی که صحبت از آلودگی هوا و نفس‌های گرفته به میان می‌آید ،انگشت تقصیر به سمت خودرو هامی چرخد . خودروهایی که در شرایط آلودگی هوای تهران، بار این فاجعه را به دوش می کشند و کسی حواسش نیست ،شاید بنزین ماست که هر خودروی پاکی را دودزا می‌کند و به موتور خودرو صدمه می‌زند.

اسدالله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرزی، در گفتگوی اختصاصی با ایسکانیوز ،در رابطه با آلودگی هوای ناشی از استفاده بنزین بی کیفیت در خودروها گفت :آلودگی هوا می تواند ناشی از 2 موضوع باشد : یک کثرت خودروهای فراتر از ظرفیت خیابان های تهران و دوم عدم ساماندهی خودروهای فرسوده است .که این نوع خودروهای کهنه می بایست با آمدن خودروهای جدید از رده خارج می شدند، اما متاسفانه آن طور که باید و شاید ساماندهی نمی شوند و از حمل و نقل خصوصی و عمومی خارج نمی شده اند .

از این موضوع که بگذریم، وقتی صحبت از هوای پاک می‌شود، سخنرانی‌های زیبایی در خصوص نشر فرهنگ استفاده از خودروی برقی و هیبرید ایراد می‌شود و طبیعی است که شهرداری و ارگان‌های وابسته در همان ایام، خود را مسئول فراهم‌سازی زیرساخت‌های خودروهای برقی و هیبرید می‌دانند و فعالیت تئوری خود را به‌صورت عملی در رسانه‌ها منعکس می‌کنند.

رزم خواه کارشناس خودرو در گفتگوی اختصاصی با ایسکانیوز درباره اهمیت پرداختن به صنعت خودرو های هیبریدی گفت : خودروهای هیبریدی در دنیا به دلیل عدم آلودگی صوتی و سوختی ، به سرعت در حال جایگزین شدن با خودروهای بنزینی و دیزلی هستند ،اما متاسفانه در کشور ما علی رغم آلودگی هوا در کلان شهرهایی همچون تهران ، بسیار به آن نیاز است ،اما به این امر کمتر پرداخته شده است.

غافل از اینکه همین صنایع خودرو و شرکت‌های واردکننده به اشاره‌ای می‌توانند خودروهای پاکی را وارد ایران کنند تا ثابت شود روزهای آلوده تهران، مقصد اصلی به‌نام «اتومبیل» ندارد! شاهد هستیم که برخی شرکت‌ها قبل از فراهم‌سازی زیرساخت‌های کامل، خودروهایی را برای تست آورده‌اند و در روزهایی که دم از محیط‌زیست می‌زنیم، این ماشین‌ها را پیش‌روی مسئولان رونمایی می‌کنند. خودرویی‌ها می‌گویند زیرساخت‌ها فراهم شود، فروش را آغاز می‌کنیم و مسئولان هم می‌گویند تا فلان ماه زیرساخت‌ها آمده است! فکر کنم چند سالی می‌گذرد که گفته‌اند به‌زودی از ایستگاه‌های گسترده شارژ موتورسیکلت و خودروهای برقی رونمایی می‌کنیم!

101/402

کد خبر: 706998

وب گردی

وب گردی