پشتیبانی Google Play Services از اندروید ۲.۳ به زودی به اتمام می‌رسد

 پشتیبانی از نسخه‌های متعدد یک پلتفرم، برای شرکت توسعه‌دهنده آن هزینه سرسام‌آوری به همراه خواهد آورد، از این رو این دست شرکت‌ها می‌کوشند همیشه وقت کاربران را به استفاده از جدیدترین پلتفرم خود ترغیب کنند.

به گزارش ایسکانیوز، گوگل نیز که توانسته است با سیاست‌گذاری مناسبت اندروید را طی چند سال اخیر به پلتفرم موبایلی شماره یک دنیا تبدیل کند، صبح امروز اعلام کرد پشتیبانی Google Play Services از اندروید ۲.۳ به زودی به اتمام می‌رسد.

اندروید 2.3 نان زنجبیلی که دسامبر سال 2010 با ویژگی‌هایی همچون بهینه‌سازی و تغییر در طراحی رابط کاربری، پشتیبانی از صفحه نمایش بزرگ‌تر و وضوح WXGA، پشتیبانی از تماس اینترنتی یا تماس‌های VoIP و پشتیبانی از قابلیت ان‌اف‌سی یا همان ارتباط حوزه نزدیک معرفی گردید، این روزها دست کم بر روی 1.3 درصد گجت‌های اندرویدی فعال است.

بر این اساس طبق اطلاعیه منتشر گردیده در وبلاگ رسمی گوگل، نسخه 10.0 و جدیدتر Google Play Services دیگر از محصولات قدرت گرفته از اندروید ۲.۳ پشتیبانی نخواهد کرد. گوگل پلی سرویس ابزاری ضروری برای به‌ روزرسانی اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی هست که دسترسی شما را به تنظیمات گوگل پلی میسر می‌سازد.

گوگل به نوعی با این کار مقدمات حذف دسترسی دستگاه‌های مبتنی بر اندروید 2.3 را از سرویس‌های اصلی خود فراهم کرده است. این اقدام از یک جهت باعث کاهش هزینه بهینه سازی تمامی سرویس‌های این شرکت برای محصولات قدیمی خواهد شد و از سوی دیگر دارندگان این دست گجت ها را برای آنکه به خدمات گوگل دسترسی داشته باشند، مجاب به خرید گوشی یا تبلت جدیدتر خواهد کرد.

البته ناگفته نماند در این اطلاعیه ذکر شده است، برنامه‌هایی که از رابطه برنامه نویسی Google Play services 10.0 استفاده کرده‌اند هنوز قابلیت اجرا بر روی دستگاه‌های مذکور را دارند، با این حال اگر سرویسی از Play Services 10.2 استفاده کرده باشد بدون شک برای اجرا بر روی دستگاه‌های دارای اندروید 2.3 با مشکل مواجه خواهد شد.

منبع: فارنت

205/200

کد خبر: 707027

وب گردی

وب گردی