همایش «آشنایی با کتابخانه مرکزی و منابع اطلاعاتی» در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می شود

بمناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی «همایش آشنایی با کتابخانه مرکزی و منابع اطلاعاتی» ویژه دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی ورودی جدید (نیمسال اول 96-1395) هفتم آذر ماه سالجاری در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، داور یوسف پور دبیر علمی این همایش در جمع خبرنگاران با تاکید بر توجه به هزاره سوم و عصر انفجار اطلاعات و تکنولوژی های جدید و مدرن، با ذکر این نکته مهم که منابع و بانک‌های اطلاعاتی از ارکان اصلی رشد و توسعه جهان پیشرفته امروزی است، در رابطه با اهمیت برگزاری این همایش و لزوم آموزش دانشجویان برای ارتقای سطح علمی و بهره‌وری پژوهشی آنان، همچنین نحوه استفاده بهینه و اصولی از کتابخانه و پایگاه‌های اطلاعاتی و اسناد الکترونیکی، در این راستا ساده‌ترین راه را برگزاری همایش‌های علمی و تشکیل کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و پژوهشگران دانست.

وی با یادآوری این موضوع که در سال‌های اخیر به همت کتابخانه مرکزی با این عنوان همایش برگزار شده که نتیجه آن موفق و استقبال پرشور دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی بوده است، به تمهید مقدمات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته و همچنین فعالیت‌های گسترده عوامل و دست‌اندرکاران این همایش و نهایتاً تصویب آن در شورای پژوهشی و هیأت رئیسه دانشگاه اشاره و از مساعدت‌های بی دریغ ریاست دانشگاه و رهنمودهای معاونت پژوهش و فناوری و همیاری دیگر مسئولین دانشگاه تشکر و قدردانی نمود.

یوسف پور از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری ورودی‌ جدید خواست تا در این همایش و همزمان کارگاه آموزشی شرکت نمایند.

وی اضافه کرد: دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی برای ثبت نام در این همایش می‌توانند به سایت دانشگاه مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام خود حداکثر تا تاریخ چهارم آذر ماه اقدام نمایند.

دبیر علمی همایش آشنایی با کتابخانه مرکزی و منابع اطلاعاتی اضافه کرد: این همایش روز یکشنبه هفتم آذرماه از ساعت 9 صبح الی 12 ظهر در سالن شهید خودسیانی دانشگاه برگزار خواهد شد. ضمناً از ساعت 13:30 الی 15:30 عصر همان روز نیز بازدید دانشجویان از کتابخانه مرکزی و بخش های مختلف آن همراه با ارائه توضیحات لازم توسط مسئولین کتابخانه مرکزی انجام خواهد شد.

کد خبر: 707060

وب گردی

وب گردی