همکاری مشترک دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه"کنکوردیا"کانادا

عضو هیات علمی دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: اولین طرح مشترک تحقیقاتی تعیین ثبات بدنی و وضعیت آگاهی فرد از مهارت‌های حرکتی پایه و اثر آن بر کیفیت فعالیت‌های بدنی در آینده و پیشگیری از آسیب‌ها با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری، "کنکوردیا" کانادا به اجرا می‌رسد.

به گزارش ایسکانیوز، محسن دماوندی با بیان اینکه پیشنهاد این طرح در یک سال گذشته ارائه شده و اخیرا تصویب و مطالعات آن در آزمایشگاه علوم ورزشی دانشگاه کنکوردیا کانادا انجام شد، اظهار کرد: سازمان تحقیقاتی کانادا، اعتبار اجرای این طرح را برعهده دارد.

وی ادامه داد: پیشگیری از آسیب‌های احتمالی اولین بار به صورت آکادمیک، آزمایشگاهی و کمی‌سازی اجرا می‌شود که در گذشته به صورت پرسش‌نامه و به نوعی محدود بود.

عضو هیات علمی دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه حکیم سبزواری اضافه کرد: مطالعه بخش بیومکانیک سیستم عضلانی اسکلتی این طرح بر عهده من بود و به این صورت است که اگر فردی یک مهارت را به شکل اصولی و استاندارد انجام دهد به لحاظ مکانیکی تا چه اندازه بهره‌وری حرکتش افزایش می‌یابد.

دماوندی گفت: هدف از این طرح یادگیری مهارت‌های حرکتی و تمرکز بر روی یادگیری مهارت‌ها در سنین رشد است.

وی اظهار کرد: میزان آگاهی افراد از مهارت‌های حرکتی پایه مانند دویدن، راه رفتن، غلت زدن، گرفتن و پرتاب کردن که از سنین رشد یادگیری آغاز می‌شود، در طرح مشترک تحقیقاتی بررسی خواهدشد.

عضو هیات علمی دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه حکیم سبزواری عنوان کرد: اگر یادگیری مهارت‌های حرکتی به شکل هدایت شده و سازمان یافته باشد به افراد کمک می‌کند، اعتماد به نفس حرکتی در آن‌ها ایجاد و در آینده زندگی سالم داشته باشند.

دماوندی اضافه کرد: هدف اول طرح، وارد نشدن آسیب به سیستم عضلانی اسکلتی و تداوم فعالیت‌های روزمره و ورزشی تا مدت‌های طولانی است.

وی با بیان اینکه این طرح در ادامه به استعدادیابی ورزشی می‌پردازد، اظهار کرد: تا دانش آموزانی که در سنین رشد پایه الگوی حرکت‌ و مهارت‌ها، به الگوی استاندارد نزدیکتر است، بتوانند در ورزش قهرمانی آینده درخشانی داشته باشند.

دماوندی تصریح کرد: افرادی که در یادگیری مهارت‌های حرکتی پایه سطح مطلوبی دارند، در مسابقات ورزشی موفق‌تر هستند و آسیب کمتری می‌ببینند.

عضو هیات علمی دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه حکیم سبزواری عنوان کرد: سازمان تحقیقاتی کانادا، اعتبار اجرای طرح مشترک تحقیقاتی تعیین ثبات بدنی و وضعیت آگاهی فرد از مهارت‌های حرکتی پایه را بر عهده دارد.

201

منبع: ایسنا

کد خبر: 707161

وب گردی

وب گردی