برگزاری سمینار پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در واحد بوکان

سمینار پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدا مراسم یداله رشیدی معاون اداری و مالی دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین خلاصه از عملکرد واحد بوکان در خصوص برگزاری دوره ها، سمیناره و همایشهایی با موضوع اعتیاد در این واحد ارائه کردند.

در ادامه محمد یزدان پناه بخش دار مرکزی بوکان مطالبی را در مورد اعتیاد بیان نمود و افزود : امروز مواد مخدر به عنوان عامل ضد توسعه در عرصه ‏های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است.

یزدان پناه گفت: نقش دانشگاهها علل خصوص دانشگاه آزاد را در پیشگیری از اعتیاد افراد جامعه به ویژه جوانان بسیار موثر دانست.

یزدان پناه از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان تقدیر کرد و افزود : دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان نسبت به سایر ادارات و دانشگاهها این شهرستان در برگزاری کارگاهها، سمینارها و همایشها با شورای فرعی مبارزه باموادمخدرشهرستان بوکان همکاری بسیار خوبی داشته است.

در ادامه سمینار صلاح صوفی از اساتید هیئت علمی گروه روانشناسی واحد بوکان از سخنرانان این سمینار مطالبی را در خصوص راههای پیشگیری از سوء مصرف مواد با تاکید بر عوامل فردی ارائه نمود و افزود : خانواده ها نقش مهمی در تربیت فرزندان در راستای پیشگیری از اعتیاد و جلوگیری از بروز آسیب در خانواده و جامعه را دارند

وی افزود: سیر تحول مواد مخدر از تریاک تا شیشه امروز نشان می دهد ‏که مواد مخدر چقدر فعالانه در حال گسترش است بنابراین باید برای پویا شدن جوانان وارد عمل شویم.‏

در ادامه سمینار گلاویژ علیزاده از اساتید گروه روانشناسی مطالبی را در خصوص اعتیادهای مدرن؛ گامی در جهت صعود یا سقوط ارائه نمود.

علیزاده گفت : افزایش جمعیت، میزان آسیب پذیری جوامع از لحاظ سوء مصرف موادمخدر مصنوعی را بیشتر کرده است؛ زیرا جوانان امروز برای رهایی از فشارهای اجتماعی، فرار از مشکلات و مسئولیت¬ها به سوی مصرف انواع موادمخدر بویژه مواد مصنوعی پناه می¬برند.

علیزاده افزود : امروزه اعتیادهای مدرن علاوه بر ضررهای شخصی که به شخص معتاد وارد می¬سازد، جامعه را نیز با چالش های متعددی روبرو ساخته و امنیت اجتماعی را به شدت تهدید می کند.

علیزاده کاهش دسترسی به مواد مخدر، تحکیم بنیان خانواده، ایجاد محیطی سالم، افزایش تفریحات سالم و ورزش و غیره را از جمله عوامل مهم در مبارزه با این پدیده شوم دانست.

وی همچنین در ادامه افزود: علاوه بر اعتیاد به مواد مخدر ، اعتیاد به موبایل و اینترنت نیز شکل اعتیاد به خود گرفته و اثرات مخربی بر سلامت اعضای خانواده می گذارد. در بخش پایانی این جلسه دکتر گلاویژ علیزاده به پرسش های شفاهی حاضران در این سمینار پاسخ داد.

همچنین پخش کلیپ و اجرای نمایش توسط گروه تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان با موضوع اعتیاد از دیگر برنامه های این سمینار بود.

205/200

کد خبر: 707162

وب گردی

وب گردی