دانشگاه‌های تهران و اندونزی بر گسترش همکاری‌های دو جانبه تأکید کردند

رییس دانشگاه اندونزی و رییس دانشگاه تهران، ضمن امضای تفاهم‌نامه بر گسترش همکاری‌های علمی بین دو دانشگاه تأکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدانیس، رییس دانشگاه اندونزی، دوشنبه اول آذرماه، ضمن بازدید از دانشگاه تهران، با دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رییس دانشگاه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دکتر محمود نیلی احمدآبادی با اعلام آمادگی دانشگاه تهران و تشریح اهداف راهبردی دانشگاه و نیز ضرورت ارتباط دانشگاه با صنعت، خواستار همکاری در کلیه رشته‌های دانشگاهی به‌خصوص در زمینه‌های فنی و مهندسی با دانشگاه اندونزی شد.

دکتر محمدانیس، رییس دانشگاه اندونزی، نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقه‌ این دانشگاه برای همکاری بیشتر با دانشگاه تهران به‌ویژه در رشته‌های فناوری نانو، تمایل این دانشگاه را برای پذیرش استادان و دانشجویان دانشگاه تهران در فرصت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی اعلام کرد.

وی در ادامه با معرفی دانشگاه اندونزی، این دانشگاه را دانشگاهی جامع معرفی کرد که در رشته‌های پزشکی، اقتصاد و مهندسی از جایگاه مناسبی در منطقه و جهان برخوردار است.

رییس دانشگاه اندونزی تاکید کرد که حضور استادان و دانشجویان دو دانشگاه به شناخت بیشتر از توانمندی‌های علمی طرفین کمک خواهد کرد.

در پایان این دیدار تفاهم‌نامه پیشین دو دانشگاه تهران و اندونزی تمدید و به امضای رؤسای دو دانشگاه رسید.

رییس دانشگاه اندونزی و هیأت همراه، پس از دیدار با رییس دانشگاه ضمن بازدید از کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، از آزمایشگاه‌های تخصصی پردیس دانشکده‌های فنی نیز بازدید کردند.

201

کد خبر: 707179

وب گردی

وب گردی