بیش از ۹۰ درصد سود عملیاتی صنعت موبایل در اختیار اپل است

براساس اطلاعات منتشر شده از طرف سازمان Strategy Analytics شرکت اپل ۸٫۵ میلیارد دلار سود عملیاتی صنعت موبایل در سه ماهه‌ی مالی گذشته را به دست آورده است. کل سود عملیاتی در سه ماه‌ی مالی گذشته در صنعت موبایل ۹٫۴ میلیارد دلار بوده. این آمار از بین ماه‌های خرداد تا شهریور به دست آمده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ بعد از شرکت اپل، هواوی بیشترین سود عملیاتی در حوزه‌ی موبایل را داشته است. شرکت چینی هواوی ۲۰۰ میلیون دلار سود عملیاتی به دست آورده که نزدیک به ۲٫۴ درصد سود کل صنعت موبایل را شامل می‌شود. در ادامه هم مشخص شده که شرکت‌های Oppo و Vivo توانسته‌اند بخشی از این سود را به دست بیاورند که سهم هر کدام آن‌ها به ۲٫۲ درصد می‌رسد.

براساس اطلاعات منتشر شده، شرکت اپل در بین ماه‌های خرداد تا شهریور بیش از ۴۵٫۵ میلیون دستگاه آیفون فروخته بود. همچنین اضافه شدن مدل‌هایی با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی به آیفون ۷ باعث شد که میانگین فروش هر دستگاه آیفون به ۶۰۰ دلار برسد.

در سه ماهه‌ی گذشته اپل فروش آیفون را از ۳۳ بازار مختلف به ۴۰ بازار افزایش داد. همچنین تعداد زیادی از این گوشی‌ها در کشور چین به فروش رفته است که باعث افزایش فروش ۳۰ درصدی اپل در مقایسه با سال گذشته شده است.

منبع: دیجی کالا

203/200

کد خبر: 707196

وب گردی

وب گردی