انتشارکتاب واکاوی عقود و اقسام آن در فقه و حقوق توسط عضو هیات علمی واحد گرمسار

کتاب واکاوی عقود و اقسام آن در فقه و حقوق نوشته محسن حسن پور، عضو هیات علمی واحد گرمسار منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، محسن حسن پور، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار کتاب واکاوی عقود و اقسام آن در فقه و حقوق را منتشر کرد.

محسن حسن پور، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار و نویسنده کتاب واکاوی عقود و اقسام آن در فقه و حقوق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با بیان اینکه این کتاب برای جامعه فقهی و حقوقی ایران نوشته شده گفت: در این کتاب تلاش شده در خصوص شناسایی مبانی فقهی و قواعد مربوط و مناسب با عقود که با تفحص و کاوش در کتب قواعد فقهی انجام گردید تحقیقی رسا و عمیق ارائه شود.

وی تحقیق در اصول مقوم عقد و شروط متعاقدین و شروط موضوع عقد را از دیگر موضوعات مطرح شده در کتاب عنوان کرد و اظهار کرد: بحث مبسوطی پیرامون انواع تقسیمات عقود در کتاب بیان شده است.

حسن پور بهره مندی از نظرات و تاملات استاد سید محمد موسوی بجنوردی در انتشار این کتاب را یادآور شد و گفت: از دیدگاه استاد بجنوردی در حقیقت تمام هویت عقد به ایجاب موجب است و قبول قابل هیچ نقشی در هویت عقد در عقد ندارد و تنها شرط تاثیر، عقد است نه شرط صحت و با توجه به عدم اشتراط در ایجاب و قبول، معاطات عقد بوده و در حقیقت بیع است و نیز ملکیت مترتب برآن، ملکیت لازمه می باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار اظهار امیدواری کرد: این کتاب در میدان تطبیق و مقارنه پژوهشگران در بحث عقود در فقه و حقوق سودمند واقع گردد.

کتاب واکاوی عقود و اقسام آن در فقه و حقوق که در تیراژ 1000 نسخه توسط انتشارات علمی فرهنگی شعبانی چاپ و منتشر شده در بخش های این کتاب به تعریف عقد، احکام و شرایط عقود و اقسام عقود پرداخته است.

آیات و روایات و قواعد فقهی مربوط به عقود، تنجیز و تعلیق در عقد، شروط متعاقدین، شروط برای صحت معامله و عقد در تالیف حقوق مدنی، تقسیمات عقد لازم و جایز، قابلیت پذیرش اثر عقد، کمال طرفین عقد، فرق اکراه و اضطرار در اجرای عقد و اصول مقوم عقد مواردی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

205/200

کد خبر: 707203

وب گردی

وب گردی