در هر 10 ثانیه 2 نفر به دیابت مبتلا می‌شود

فوق تخصص غدد و متابولیسم با اشاره به اینکه اساس درمان دیابت، آموزش است، گفت: متاسفانه آموزش در زمینه دیابت تنها با یک ویزیت پنج دقیقه‌ای امکان پذیر نیست و باید برای این منظور، دوره‌ها و جلسات آموزشی جداگانه برگزار شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس،سعید کالباسی در ارتباط با موضوع دیابت گفت: اساس درمان دیابت، آموزش است. تا زمانی که فرد دیابتی از بیماری خود، عوارض و راه‌های کنترل آن آگاهی نداشته باشد، نمی‌تواند به خوبی آن را درمان کند.

با اشاره به اینکه در این شرایط حتی استفاده از بهترین داروها، انسولین‌ها و پمپ انسولین بی‌فایده خواهد بود، افزود: متاسفانه آموزش در زمینه دیابت تنها با یک ویزیت پنج دقیقه‌ای امکان پذیر نیست و باید برای این منظور، دوره‌ها و جلسات آموزشی جداگانه برگزار شود.

فوق تخصص غدد و متابولیسم ادامه داد: بحث آموزش در همه جای دنیا از اهمیت برخوردار است زیرا اولین و آخرین قدم در درمان دیابت به حساب می‌آید.

کالباسی به آمار مبتلایان به دیابت در جهان اشاره کرد و گفت: همه‌گیری دیابت در دنیا بخصوص در کشورهای فقیر و درحال ‌توسعه در حال گسترش است و در سال 2014 برآورد شده حدود 9 درصد افراد بالای 18 سال به این بیماری مبتلا بوده‌اند.

با بیان اینکه دیابت پرهزینه‌ترین بیماری غدد در جهان است، افزود: طبق آمار جهانی تعداد افراد مبتلا به دیابت در جهان حدود 346 میلیون نفر بوده و هر 10 ثانیه، 2 نفر به دیابت مبتلا می‌شود.

704/700

کد خبر: 707209

وب گردی

وب گردی