رئیس جمهور اسلوونی در صحن علنی مجلس چه گفت؟

رئیس جمهور اسلوونی با سخنرانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، هدف خود را از سفر به ایران راه اندازی سفارت جمهوری اسلوونی در تهران و بهبود روابط سیاسی – اقتصادی بین دو کشور دانست.

به گزارش ایسکانیوز، باروت پاخور، رئیس جمهور جمهوری اسلوونی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 3 آذرماه) مجلس شورای اسلامی حضور یافته و در خصوص سفر به ایران و ملاقات با مقامات ایرانی، گفت: جناب آقای رئیس و نمایندگان محترم مجلس جمهوری اسلامی ایران؛ افتخار بزرگی است که به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلوونی از این تریبون با شما صحبت می کنم، من امروز سفری به کشور شما داشته و ملاقات های خوبی با مقامات مختلف داشته ام.

رئیس جمهوری اسلوونی ادامه داد: هدف من از این سفر ایجاد بهترین روابط سیاسی و اقتصادی بین جمهوری اسلوونی و افتتاح سفارت جمهوری اسلوونی برای بار دیگر در تهران است.

وی افزود: روز گذشته مذاکرات خوبی با رهبران سیاسی و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران داشته و در طول این مذاکرات متوجه شدم؛ فضای تحرک و مانور بالایی میان دو کشور وجود دارد لذا معتقدم براساس اعتماد، احترام و منافع دو کشور می توان در راستای منافع ایران و اسلوونی اقدامات خوبی را انجام داد که این اقدامات در جهت صلح و امنیت خواهد بود.

رئیس جمهور جمهوری اسلوونی در پایان گفت: من سال ها عضو و رئیس پارلمان اسلوونی بودم و به همین دلیل معتقدم که پارلمان هسته اصلی دموکراسی در هر کشوری است.

302/300

کد خبر: 707211

وب گردی

وب گردی