دانشگاه های استان در برگزاری همایش های بین المللی مشترک با همدیگر همکاری کنند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه های استان می توانند با همکاری همدیگر همایش های بین المللی را به صورت سالانه برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، پروفسور محمد نریمانی در جشنواره جهادگران علم و فناوری در سالن ولایت اردبیل با بیان اینکه اگر واحدهای تحقیق و توسعه در کارخانجات به کمک دانشگاه ها فعال شود، می توانیم فرصت های مطالعاتی اساتید را به جای خارج از کشور به این واحدها اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه باید در راستای تبدیل علم به ثروت نقش آفرینی کنیم، افزود: در همین راستا باید در مرزهای دانش حرکت کنیم، ولی متاسفانه تحقیقات ما تکراری و موازی کاری شده است و تازگی، نوآوری و بعد افزایشی ندارد.

نریمانی با تاکید بر شناسایی حوزه های داغ و معرفی آنها به دانشجویان تحصیلات تکمیلی، تصریح کرد: زمانیکه در مرزهای دانش حرکت کنیم، قطعا بیشتر مورد استناد قرار خواهیم گرفت.

قائم مقام دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه باید اندازه گروه های تحقیقاتی را بزرگ کنیم، گفت: متاسفانه همیشه فردگرا بودیم و بصورت انفرادی کار کرده ایم.

وی با بیان اینکه فعالیت های تحقیقاتی چند نفره دارای امتیاز بیشتری است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در کنار چند نویسندگی چند موسسه ای نیز داشته باشیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تفاهم نامه های مشترک بین دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه های خارجی، افزود: با این وجود متاسفانه تولید علم مشترک میان اساتید این دانشگاه ها اندک بوده است.

وی به ایجاد گروه های تحقیقاتی بزرگ تاکید و تصریح کرد: این گروه ها استناد بیشتری خواهد داشت و روحیه مشارکت، همکاری و انسجام بین گروهی را نیز افزایش داده و تقویت خواهد کرد.

نریمانی به برگزاری همایش های بین المللی که می تواند در جذب گردشگر نیز ایفای نقش کند تاکید کرد و گفت: دانشگاه های استان می توانند با همکاری همدیگر همایش های بین المللی مشترک را به صورت سالانه برگزار کنند.

کد خبر: 707247

وب گردی

وب گردی