امین زاده: افزایش 10 درصدی صادرات پسته نسبت به سال گذشته

عضو هیات امنای انجمن پسته گفت: وضعیت صادرات پسته در سال جاری رو بهبود بوده و نزدیک به 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

کریم امین زاده، عضو هیات امنای انجمن پسته در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت کنونی صادرات پسته گفت: با توجه به آغاز سال پسته از شهریور ماه، در سال جاری نزدیک به 8 هزار تن مربوط به شهریور و همچنین در ماه مهر نیز حدود 21 هزار تن صادرات پسته را داشتیم که در مجموع می توان گفت 29 هزار تن صادرات پسته طی شهریور و مهر ماه انجام شده است.

وی با اشاره به اختلاف میزان صادرات پسته نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: صادرات نسبت به سال گذشته رو به بهبود بوده و در این خصوص می توان گفت که در سال جاری نزدیک به 10 درصد افزایش صادرات داشتیم.

امین زاده گفت: براساس پیش بینی ها و اطلاعات صادر شده توسط صادرکنندگان این محصول، در آبان ماه نزدیک به 20 هزار تن صادرات پسته صورت گرفته است.

به گفته عضو هیات امنای انجمن پسته، جهت صادرات پسته هیچ گونه جایزه صادراتی برای صادر کنندگان وجود ندارد.

وی با تاکید بر میزان تولید پسته در سال جاری گفت: براساس برآوردهایی که در این خصوص انجام شده تولید محصول پسته در ایران طی سال جاری، 153 هزار تن بوده و حدود 17 هزار تن هم از سال گذشته باقی مانده است که با توجه به اینکه 50 هزار تن از این میزان به دیگر کشورها صادر شده پیش بینی می شود که نزدیک به 20 یا 30 هزار تن از این میزان به عنوان مصرف داخلی استفاده می شود.

101/401

کد خبر: 707334

وب گردی

وب گردی