جایگاه علم و فناوری در برنامه ششم توسعه بررسی می‌شود

برنامه‌های هفته پژوهش پژوهشگاه شاخص‌پژوه اعلام شد که بر این اساس نشست تخصصی با بررسی جایگاه علم، فناوری و نوآوری و پژوهش در برنامه ششم توسعه در هفته پژوهش برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، الهام سهامی دبیر اجرایی ستاد گرامیداشت هفته پژوهش در پژوهشگاه شاخص پژوه، هفته پژوهش را فرصت مغتنمی برای معرفی خدمات پژوهشی و اجرایی ارائه شده در این پژوهشگاه دانست و خاطرنشان کرد: خدمات پژوهشگاه شاخص پژوه به عنوان نخستین پژوهشگاه خصوصی در ایران سند مطلوبی از اعتماد آموزش عالی کشور به پژوهشگاه‌ها است.

وی با اشاره به شعار هفته پژوهش امسال که پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری، زیربنای اقتصاد مقاومتی نام گرفته، گفت: برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته نیز با توجه به شعار سال و سیاست‌های کلان پژوهشگاه که همواره بر پژوهش تقاضا محور، تولید دانش بنیان و تجاری سازی فناوری به عنوان زیر بنای تحقق اقتصاد مقاومتی است، سازماندهی شده‌اند. همچنین، در راستای توسعه روابط با صنعت مقرر شد هفته پژوهش با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی به صورت مشترک با حضور صنایع دانش بنیان، برگزار شود.

ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه شامل طرح‌های پژوهشی، محصولات دانش بنیان تجاری شده، کتب و گزارش‌های علمی منتشر شده و آخرین مقالات ارائه شده توسط دانشجویان و اعضائ هیئت علمی و برگزاری نشست تخصصی با بررسی جایگاه علم، فناوری و نوآوری و پژوهش در برنامه ششم توسعه از جمله برنامه های پژوهشگاه در این هفته است.

محورهای این نشست شامل نقش پژوهش در اقدام وعمل اقتصاد مقاومتی،تحلیل فرصت ها و چالش های فعلی کشور در حوزه پژوهش و نوآوری،جایگاه پژوهش در چشم انداز 1404، پژوهش و توسعه پایدار است.

پیش بینی شده است در پایان این نشست از گزارشی با عنوان تحلیلی بر اجرای سند چشم انداز 1404 که از سوی پژوهشگران پژوهشگاه تدوین شده است و کتاب کلان روندهای آموزش عالی رونمایی شود.

منبع: فارس

205/200

کد خبر: 707339

وب گردی

وب گردی