نتانیاهو: دولت های عربی بهتر از همه پیام مرا فهمیده اند

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز(چهارشنبه) در اظهاراتی که به تفاهم پشت پرده دولت های عربی منطقه با تل آویو اشاره داشت، ادعا کرد که جهان عرب بهتر از همه متوجه 'پیام صلح' وی شده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری عاروتص شوع، نتانیاهو در کنفرانس روزنامه جروزالم پست مدعی گسترش قدرت نرم رژیم صهیونیستی شد و گفت که وضعیت منطقه تحت تاثیر سه عامل تروریسم، تکنولوژی و صلح به نفع این رژیم در حال تغییر است.
وی در توضیح صلح مدعی شد که رهبران خارجی روز به روز بیشتر به این موضوع پی می برند که 'اسرائیل' حامی صلح در منطقه است نه مانعی برای آن.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهایش افزود: در نتیجه نیاز به تکنولوژی ومبارزه با تروریسم٬ کشورها با سرعتی غیرقابل تصور به ما روی آورده اند.
نتانیاهو سپس با ادعای این که آماده شروع دوباره مذاکرات سازش با محمود عباس است، افزود: همه این پیام را که 'اسرائیل' موافق صلح است نه مانع آن دریافته اند و در این میان کشورهای عربی از همه بهتر این پیام را دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: ما معادله را تغییر خواهیم داد و وارد صلح با فلسطین و سپس با جهان عرب خواهیم شد.
اظهارات علنی نتانیاهو درباره تفاهم نظر با دولت های عربی منطقه مهر تاییدی بر گزارش های متعددی است که طی سال ها و ماه های اخیر درباره روابط و گفت و گوهای پنهانی میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی منتشر شده است.
اوایل سال میلادی جاری٬ خبر سفر یک هیات سعودی به فلسطین اشغالی و دیدار و گفت و گو با سران صهیونیست منتشر شد. به رغم انکارهای عربستان برای فاصله گرفتن از این رخداد و تلاش برای القای این که سفر مذکور بدون رضایت ریاض صورت گرفته بود، شواهد نشان می دهد که عربستان که مدعی حمایت از آرمان های فلسطین است، با اشغالگران سرزمین های فلسطینیان وارد تعامل شده است.

308/300

کد خبر: 707340

وب گردی

وب گردی