راهکارهای مدیریت انرژی و محیط‎ زیست در منطقه ویژه پارس بررسی شد/تعامل صنعت و دانشگاه در حوزه مدیریت انرژی و محیط زیست

راهکارهای مدیریت انرژی و محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با حضور نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بررسی شد.

به گزارش ایسکانیوز، علی وطنی، معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صبح امروز (چهارشنبه، سوم آذر ماه) در نشست یکپارچه‌سازی مدیریت انرژی و محیط زیست که در محل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد، گفت: پارس جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین مخزن گازی جهان، نقش بسیار مهمی در تامین انرژی دارد.

وی بر لزوم ایجاد صندوق انرژی در کشور تاکید کرد و افزود: نفت عامل ایجاد ثروت است زیرا می توانیم از این طریق، انرژی را به ارزش افزوده تبدیل کنیم.

مهدی یوسفی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در این نشست اظهار کرد: اقدام های خوبی در زمینه انرژی و محیط زیست در بخش بالادستی صنعت نفت انجام شده است و هرچه چنین فعالیت هایی از پشتوانه محکمتری برخوردار باشد، شاهد نتایج مطلوب‌تری خواهیم بود.

یوسفی به نقش پررنگ نیروی انسانی در کاهش ٩٠ درصدی میزان سوزانده شدن گازهای مشعل اشاره کرد و افزود: علاوه بر فازهای پارس جنوبی، ٣١ مجتمع پتروشیمی در منطقه هست که شورای عالی انرژی منطقه ویژه پارس می‌تواند به عنوان یک مرجع هماهنگی بین مجتمع‌های مستقر در منطقه، نقش‌آفرینی کند.

یدالله سبوحی، دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این نشست با تاکید بر این‌که باید نهاد حاکمیتی برای اجرای برنامه‌ها در این منطقه تعیین شود، ادامه داد: باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قانونی که وجود دارد، استفاده شود.

وی افزود: دانشگاه خلیج فارس بوشهر در این زمینه می‌تواند نقش مهمی داشته باشد و همکاری‌ها با این دانشگاه صورت گرفته است.

عبدالمجید مصلح، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر هم که در این نشست حضور داشت، ابراز امیدواری کرد که تعامل صنعت و دانشگاه در حوزه مدیریت انرژی و محیط زیست افزایش یابد و شاهد هم‌افزایی در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به تشکیل تیم‌های تخصصی و تیم‌های دانش‌بنیان در حوزه انرژی، افزود: امیدواریم بتوانیم نقش خود را به خوبی در رفع نیازهای فناورانه در این منطقه ایفا کنیم.

101/402

کد خبر: 707373

وب گردی

وب گردی