زنگنه با وزیر توسعه اقتصادی و فناوری اسلوونی دیدار می کند

وزیر نفت امروز با وزیر توسعه اقتصادی و فناوری جمهوری اسلوونی دیدار و گفت‎وگو می کند.

به گزارش ایسکانیوز، زدراوکو پوچیوالشِک، وزیر توسعه اقتصادی و فناوری جمهوری اسلوونی که به همراه رئیس جمهوری این کشور روز دوشنبه (یکم آذرماه) به تهران آمده است، عصر امروز (چهارشنبه، سوم آذرماه) به دیدار بیژن زنگنه می آید.

سفر رئیس‌جمهوری اسلوونی به ایران نخستین بار در ٢٥ سال گذشته انجام شده و بازگشایی سفارت این کشور در تهران، بیانگر اراده قوی ٢ کشور برای توسعه روابط است.

روت پاخور، رئیس‌جمهوری اسلوونی و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران دیروز در حوزه‌های اقتصادی، ارتباطات و فناوری نانو، سه سند و یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

اسلوونی کشوری در جنوب اروپای مرکزی و پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن لیوبلیانا است، اقتصاد این کشور در سال‌های اخیر به لحاظ پایداری و ثبت نسبت به دهه گذشته در وضعیت مطلوبتری قرار گرفته‌است.

اسلوونی با اعمال سیاست بازار آزاد در شرایط حساس اقتصادی منطقه اروپا توانسته خود را به عنوان یک رقیب جدی در برابر دیگر کشورهای صنعتی معرفی کند.

این کشور اروپایی سالانه پنج میلیون مترمکعب گاز طبیعی استخراج می‌کند که بخش ناچیزی از تقاضای مصرف داخلی خود را پوشش می‌دهد.

اسلوونی به عنوان کشوری با ظرفیت های بالای اقتصادی در اتحادیه اروپا در بخش صنایع الکترونیک، مکانیک، تجهیزات مخابراتی و نیروگاه سازی به ویژه در ساخت دریچه‌های سد صاحب فناوری است.

101/402

کد خبر: 707381

وب گردی

وب گردی