بسیج یکی از انقلابی ترین و در عین حال مردمی ترین نهادهای برگرفته از دکترین انقلاب اسلامی

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی رودهن: پنجم آذر ماه مصادف با سالگرد تأسیس یکی از انقلابی ترین و در عین حال مردمی ترین نهاد های برگرفته از دکترین انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز، حسن شهرکی پور مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی رودهن طی پیامی گفت: در ۵ آذر سال ۱۳۵۸ و در حالی که نهال انقلاب اسلامی هنوز در عنفوان جوانی بود معمار کبیر انقلاب یکی از فرمان های ماندگار خود را صادر کرد که ناظر به تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی بود.

اهمیت استرات‍ژیک این تصمیم زمانی بیشتر به چشم می آید که این پیام در فاصله زمانی کمتر از یک ماه پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که مرکز فرماندهی و برنامه ریزی جهت مبارزه با نهال نوپای انقلاب بود صادر شد و تاکتیک کوبنده ای در برابر رویاهای شوم استکبار جهانی برای پروژه شکست انقلاب از درون بود. امری که از دور اندیشی و هدایت گری هوشمندانه فردی چون بنیان گذار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) دور از انتظار نیست. او در بخشی از این پیام تاکید کرد: یک مملکت بعد از چند سالی که 20 میلیون جوان دارد باید بیست میلیون تفنگدار داشته باشد و 20 میلیون ارتش داشته باشد و یک چنین مملکتی آسیب پذیر نیست.

امروز پس از 37 سال از تشکیل این مولود مقدس این نهال نوپا به شجره طیبه ای تبدیل شده است که در همه ارکان علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، ... ریشه دوانده و کشور از خدمات آن بهره می برد.

دایره عضویت در این نهاد مقدس چنان گسترده است که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در این خصوص می فرماید:‌ هر کس که در دل برای سرنوشت خود، سرنوشت این ملت و آینده ایران اسلامی ارزش قائل است، آن کسی که برای استقلال و هویت ملت خود ارزشی قائل است، آن کسی که از تسلط قدرتهای بیگانه بیزار است، آن کسی که برایش آینده این کشور و این ملت و آینده دنیای اسلام یک هدف بزرگ محسوب می شود ... او بسیجی است.

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن سالگرد تاسیس این نهاد تمام مردمی و انقلابی را به احاد بسیجیان و ملت بصیر و هوشیار به ویژه دانشگاهیان، استادان و دانشجویان گرانقدر تبریک عرض می نماید. امید آن می رود که با تاسی از فرمان معمار کبیر انقلاب و پیروی از منویات مقام عظمی ولایت که بسیج را نیروی کارآمد کشور برای همه میدانها عنوان کرده اند بتوانیم سهم چشم گیری در این میدان سازندگی ایفا کنیم.

205/200

کد خبر: 707400

وب گردی

وب گردی