ترامپ اولین زن را در دولتش به سمت سفیری در سازمان ملل منصوب می‌کند

رسانه‌های داخلی آمریکا امروز (چهارشنبه) گزارش دادند، دولت دونالد ترامپ یک زن هندی تبار به نام "نیکی هیلی" را به عنوان گزینه سفیری آمریکا در سازمان ملل در نظر گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که نیکی هیلی که فرماندار ایالت کارولینای جنوبی است از جانب دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا به عنوان سفیر آتی این کشور در سازمان ملل انتخاب شده است.

این اولین زنی است که از جانب ترامپ در دوران گذار در یک سمت بلندپایه دولتی منصوب می‌شود.

این منابع آگاه گفته‌اند که در دولت ترامپ سمت سفیری آمریکا در سازمان ملل به عنوان یک منصب در سطح کابینه در نظر گرفته می‌شود در حالی که در دولتهای قبلی آمریکا اغلب این گونه نبوده است.

هالی در اکثر زمان تبلیغات ریاست جمهوری منتقد صریح ترامپ بود. هالی علاوه بر اینکه نخستین زن منصوب شده در دولت ترامپ است اولین مقام غیرسفیدپوست منصوب شده توسط او در صورت تایید از سوی سنای آمریکا خواهد بود.

نیکی هالی دومین فرد آسیایی – آمریکایی است که به سمت فرماندار یک ایالت در آمریکا رسیده است. او حامی سخت‌گیری بیشتر در قوانین مربوط به مهاجران و همچنین حامی ممنوع شدن سقط جنین است.

رسانه‌های آمریکایی از جمله پایگاه‌های خبری پست و کوریر گزارش دادند که او پیشنهاد ترامپ برای این سمت را پذیرفته است.

هالی که 44 سال دارد در سال 2011 تبدیل به اولین فرماندار زن ایالت کارولینای جنوبی شد و در حال حاضر جوان‌ترین فرماندار ایالت در آمریکاست. او تجربه چندانی در زمینه سیاست خارجی نداشته است.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 707406

وب گردی

وب گردی