تاسیس شرکت های دانش بنیان دانش آموزی/ ما از محصولات فناورانه دانش آموزی حمایت می کنیم

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با بیان اینکه ما از محصولات فناورانه دانش آموزی حمایت می کنیم گفت: درصددیم تا مجوز تاسیس شرکت های دانش بنیان دانش آموزی را هم دریافت کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه سومین جشنواره زیست فناوری دانش اموزی تفاوت بسیار چشمگیری با دوره های قبل دارد گفت: ما در طول دو سال گذشته با برگزاری کارگاه های مختلف درصدد شدیم تا دانش آموزان و معلمان را در این حوزه توانمند تر کنیم ضمن آنکه در این راستا محتوای درسی مورد نیاز را طراحی و تبیین کردیم.

وی خاطر نشان کرد: در جشنواره دو سال گذشته آثار ارسالی دانش آموزی زیر 100 اثربود که با توفیقات و برنامه ریزی های صورت گرفته در این دوسال حدود 6هزار اثر ارسالی به این جشنواره داشتیم که به دلیل محدودیت فضا و امکانات ازاین 6 هزار اثر تعداد 1هزار اثر دانش آموزی مورد قبول واقع شد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در ادامه افزود: ما با برگزاری این پرژه توانستیم تا گاهی هرچند کوچک اما موثر در این حوزه برداریم تا اینکه بتوانیم ذهن دانش آموز را به سمتی سوق دهیم تا دانش آموزان بدانند تا با علم چگونه رفاه،محیط زیست خوب،ثروت و اشتغال را برای خودشان فراهم کنند.

قانعی با بیان اینکه در حاشیه این جشنواره نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی نیز برقرار است تصریح کرد: در این دوره 150 غرفه از مدارس و آموزشگاه های سراسر کشور حضور دارند که در این غرفه ها مهمترین آثار و فعالیت های دانش آموزان به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی در خصوص حمایت های معاونت علمی در حوزه تجاری سازی در بخش دانش اموزی گفت: یکی از کارهایی که در سطح کشور انجام شده است این است که قالب ورود اعضایی که در حوزه دانش بنیان فعالیت دارند مجوز دانش آموزی هم لحاظ خواهد شد چرا که من قبل از این اجازه تاسیس شرکت دانش بنیان و تجاری سازی صرفا برای قشر لیسانس به بالا صورت می گرفت اما خوشبختانه این موضوع بررسی و بخش دانش آموزی هم مجوز ورود به این عرصه را با به صورت ترکیبی معلم و دانش آموز اخذ کرده است.

وی افزود : با نیاز سنجی های صورت گرفته امکان تجاری سازی محصول فراهم خواهد شد اما لازمه آن این است که بخش مربوط به فناوری و پارک های فناوری و مراکز رشد رو به بخش دانش آموزی متصل کنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با بیان اینکه هم اکنون در برنامه ریزی هایی که صورت داده ایم قصد داریم تا مربیان متخصص را جذب کرده تا بتوانند محصول تولیدی دانش آموزان را وارد بازار کنند گفت: این طرح همچنان اجرایی نشده و امیدواریم تا دو سال آینده این موضوع هم عملیاتی شود.

قانعی در پایان با اعلام اینکه مقالاتی که در حال حاضر برای انتشار نهایی شده است فعالیت هایی است که توسط دانش آموزان انجام شده است تصریح کرد: بخشی از این مقالات به زبان انگلیسی مکتوب شده و ما باید این مقالات را در بسته های اختصاصی نشر دهیم چرا که این موضوع سبب ساز این امر می شود که در صورت ورود میهمانان خارجی این مقالات ارائه و جزو رزومه این جشنواره محسوب می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: فضای دانش آموزی بسیار میتواند اثر گذار باشد و امیدواریم بتوانیم در انتقال دانش در حوزه دانش آموزی هم به نحو احسن عمل کنیم تا از ظرفیت های موجود بهترین استفاده را صورت دهیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی تاکید کرد: ما چنانچه هر دانش آموزی نسبت به نوآوری های خود در خصوص ساخت انیمیشن،طرح درس، پاورپینت و تولید محتوای آموزشی برای دبیران محصولی را تولید کند ما این آثار را خریداری می کنیم.

گفتنی است ستاد توسعه زیست فناوری، در راستای هدف ترویج و توسعه زیست فناوری و شاخه های وابسته به آن و ایجاد شناخت نسبت به آن در سطوح دانش آموزان و هم راستا با راهبرد کلان ۶ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اقدام به برگزاری جشنواره زیست فناوری دانش آموزی کرده است.

این جشنواره و نمایشگاه به مدت 2 روز در ساختمان اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپاست.

204/200

کد خبر: 707421

وب گردی

وب گردی