مرز نامشخص شهرستان‌های قدس و شهریار و مشکلات زیست محیطی‌شان

رئیس اداره محیط زیست شهرستان قدس با بیان اینکه مرز مشخصی بین شهرستان قدس و شهرستان شهریار وجود ندارد گفت: این مشکل سبب می‌شود که واحدهای صنعتی و سایر واحدها که در اطراف این دو شهرستان هستند به روش‌های مختلفی سوء استفاده زیست محیطی کنند.

به گزارش ایسکانیوز، حسین بیگلری در این باره گفت: عدم وجود مرز مشخص بین دو شهرستان قدس و شهریار یکی از معضلات زیست محیطی شهرستان قدس است.

وی ادامه داد: اداره محیط زیست شهرستان قدس با فرمانداری و دادستان مذاکره کرده است ولی به نتیجه نرسیده‌ایم که امیدوار هستیم بتوانیم مرز مشخصی بین این دو شهرستان تعیین کنیم.

بیگلری بیان کرد: محدوده‌هایی که از نظر زیست محیطی مورد اختلاف است را با شهرستان شهریار توافق کرده‌ایم و پایش صنایع و معادن آن منطقه را اداره محیط زیست شهرستان قدس انجام می‌دهد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان قدس با اشاره به اینکه اگر مرز شهرستان قدس و شهریار مشخص شده و از یکدیگر جدا شوند خیلی از مشکلات اداره محیط زیست و سایر ادارات حل می‌شود، گفت: در غیر اینصورت واحدها و صنایع آلاینده از این وضعیت سوء استفاده می‌کند.

وی با اشاره به گشت و پایش‌های منظم این اداره محیط زیست تصریح کرد: حدود 10 ماه است که تغییر محسوسی در گشت و پایش‌ها انجام داده‌ایم و هر روز به طور منظم یک یا دو گشت و پایش را انجام می‌دهیم و دو بار در ماه نیز گشت شبانه را انجام می‌دهیم.

بیگلری بیان کرد: سه بار در ماه نیز نمونه برداری از پساب واحدهای صنعتی را انجام می‌دهیم و در ایامی که آلودگی و اضطرار هوا داشته باشیم به صورت ویژه گشت زنی می‌کنیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان قدس با بیان اینکه در چند روز اخیر که با آلودگی هوا مواجه بودیم حدودا از 70 واحدی که آلایندگی داشتند به کرات بازدید و پایش کرده‌ایم گفت: از مجموع گشت‌ها و پایش‌ برای هفت مورد توقف فعالیت صادر کرده‌ایم.

منبع: ایسنا

700/701

کد خبر: 707475

وب گردی

وب گردی