پیام تسلیت اکبر ترکان به مناسبت رحلت آیت الله موسوی اردبیلی

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پیامی رحلت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسکانیوز از فرینا، متن پیام اکبر ترکان به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

إنّا لله و إنّا إلیه راجعون

خبر رحلت فقیه عالی مقام و سیاستمدار. صالح و صادق، یار وفادار امام و انقلاب،"حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی"رضوان الله تعالی علیه موجب تأسف و تأثر گردید.

آن عالم وارسته دین، خدمت به خلق از طریق پراکندن بذر علم و فقه و دانش روز و حوزوی را سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی اش قرار داده بود..
مرجعی که چه در سال های نهضت و مبارزه با رژیم ستمشاهی و چه بعد از انقلاب با ارتباط فراگیر با جوانان و دانشجویان پاسخگوی چالش ها و نیازهای فکری آن ها بود.

او با ظلم و استبداد پهلوی مبارزه کرد پس از سالها مبارزه و تحمل فشار و زندان ها، برای برقراری جمهوری اسلامی از پای ننشست، علیرغم انگیزه و سابقه اش در تربیت نسلی روشن اندیش از نوجوانان و جوانان و تأسیس مدرسه و مرکز علمی و دینی، اما برای اقامه عدل در جامعه نوپای اسلامی، مسوولیت خطیر قضا را برعهده گرفت که آثار علمی به جای مانده از ایشان در مباحث قضا، از او در این مسیر نیز نامی نیک برجای گذارد.

دراعتقاد به امام و زنده بودن راه او صادق بود و تا آخر عمر پربرکتش صادق ماند. در این راه در بزنگاه های خطیر، انقلاب را تنها نگذاشت و به آنچه اعتقاد داشت عمل کرد، او سیاست را برای خدمت به خلق به کار گرفت و هدف اصلی اش نیز همین دغدغه بود...
بعد از رحلت امام عزیز، با اقامت در حوزه ، به تربیت عالمان و فقیهان زمان شناس همت گمارد و در کنار حرکت علمی حوزوی، اقدام به تأسیس دانشگاه مفید کرد که بدون شک در علوم انسانی، موجبات خیر و برکت فراوان است که در نهایت نتیجه آن، تربیت دانشجویان متدین و آگاه به دین و اندیشه های نو و همچنین طلبه های فاضل و آگاه به علوم روز و بوده و خواهد بود...

اینجانب رحلت این مرجع زمان شناس و مردمی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه و طلاب و دانشجویان و آحاد ملت بزرگ ایران و مقلدان آن ایشان خصوصاً به بیت شریف تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای روح ایشان علو درجات و حشر با اولیاء الهی را مسألت می نمایم.

اکبر ترکان
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

101

کد خبر: 707478

وب گردی

وب گردی