پیشنهاد یک شرکت مکزیکی برای ساخت دیوار مرزی با آمریکا

یک شرکت مکزیکی اعلام کرد حاضر به ساخت دیوار مرزی با آمریکا طبق آنچه "دونالد ترامپ" وعده‌اش را داده، است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واشینگتن تایمز؛ "چیهواهوا سِمِنت گروپ"، بزرگترین شرکت ساخت و ساز در مکزیک، پیشنهاد ساخت دیوار مرزی میان این کشور و آمریکا را ارائه داده است.

این شرکت مکزیکی اعلام کرد مسالح ساختمانی، نیروی کار و بودجه کافی را در اختیار دارد تا دیوار مرزی میان این کشور و آمریکا را که "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، بارها آن را وعده داده بود، بسازد. اگر این امر محقق شود، پروژه مذکور بزرگترین طرح ساخت و ساز مکزیک در چند دهه اخیر لقب خواهد گرفت.

مسیر دیوار مرزی مکزیک و آمریکا به شکلی است که 70 درصد آن در خاک آمریکا ساخته خواهد شد. "انریکه اسکالانته"، مدیر اجرایی کمپانی چیهواهوا، در این باره گفت: ما نمی‌توانیم گزینشی کار کنیم. اگر تمام پروژه به شرکت ما سپرده شود، به موجب قوانین داخلی ملزم به حمایت از حقوق مشتریان در هر دو طرف مرز خواهیم بود.

دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی گفته بود قصد دارد با ساخت یک دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک جلوی ورود مهاجران غیرقانونی را بگیرد. کمپانی مکزیکی اعلام کرده است کاری به سیاست و یا نژادپرستی ترامپ ندارد؛ بلکه ترجیح می‌دهد از فرصت بوجود آمده در راستای اشتغال‌زایی و بهره‌برداری از منابع به سود مردم کشورش استفاده کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

303/300

کد خبر: 707497

وب گردی

وب گردی