مجتبی یزدانی:عملیات برف روبی در مناطق شمالی تهران ادامه دارد

معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با توجه به بارش شدید برف در معابر شمالی پایتخت و لغزندگی معابر عملیات برف روبی و نمک پاشی برای جلوگیری از لغزندگی معابر ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی یزدانی با اشاره به هواشناسی که برودت و سردی هوای زیر صفر درجه سانتیگراد را پیش بینی کرده بود، افزود: در این راستا مدیریت خدمات شهری تمهیدات، امکانات و تجهیزات لازم را برای این شرایط آماده کرده بود به طوری بالغ بر ۹۰۰ دستگاه برف روبی سنگین، نیمه سنگین، گلیدر و تانک شن مخصوص و ضد یخ برای فعالیت در سطح شهر کاملا آماده بودند.

وی در تشریح شرایط مناطق با کاهش دمای هوای تهران به زیر صفر گفت: برودت هوا در سطح شهر تهران در حالی بود که در تمامی سطح منطقه ۱ ، ۲ ، ۳ ،۵ ، ۲۲ و بخش هایی از منطقه ۴ و نیز بخش های شمالی سایر مناطق بارش برف وجود داشت از این رو بر اساس اولویت ها، نخستین تلاش برای پاکسازی مسیرهای بزرگراه ها، پل ها، زیرگذرها، رمپ و لوپ ها صورت گرفت تا با استفاده از شن مخصوص و محلول ضد یخ انسداد مسیرها برطرف شده و مشکل لغزندگی بر طرف شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد: با توجه به اینکه مدیریت شهری در همه زمینه نیازمند مشارکت شهوندان است ، تعداد دو هزار و ۲۰۰ مخزن شن مخصوص در حاشیه خیابان ها، معابر اصلی و نواحی جاگذاری شده است تا در صورت آنکه محل خاصی از چشم ماموران دور مانده بود با کمک مردم برطرف شده و به ویژه جلوی یخ زدگی گرفته شود.

یزدانی اعلام کرد : با توجه به اینکه در هنگام برودت بالای هوا و بارش، در همه دنیا، شهروندان از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند، تلاش شد در شهر تهران هم مسیر تردد اتوبوس ها، خطوط بی آر تی، لای های خط ویژه مستمرا با شن مخصوص و مایع ضد یخ تحت پوشش قرار گیرد و این در حالی بود که مسیرهای تردد مردم به سمت ایستگاه مترو نیز به عنوان اولویت اصلی از سوی نیروهای شهرداری برف روبی شد.

وی یکی دیگر از نقاط اصلی شهر را که مورد توجه بوده است مسیرها و معابر مقابل بیمارستان ها و مراکز درمانی اعلام کرد و افزود: تلاش می کنیم تا هیچ گونه مشکلی برای تردد مردم وجود نداشته باشد.

معاون خدمات شهرداری تهران با اشاره به حضور همه مدیران خدمات شهری در سطح مناطق و نواحی افزود: در حال حاضر بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ نیروی انسانی کاگری عملیات برف روبی در حال فعالیت هستند و همه مدیران نیز در سطح مناطق حضور دارند به طوری که با توجه به نبود بارش در بخش جنوبی شهر، این هماهنگی وجود دارد که در صورت لازم تجهیزات و نیروها از سایر مناطق به نواحی شمالی تهران که میزان بارش برف در آن قابل توجه بوده، اعزام شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آماده باش نیروهای شهرداری تهران تنها در روزهای برفی و برودت هوا نیست بلکه معاونت خدمات شهری برای تمام ۶ ماهه دوم سال برنامه ریزی کرده است و به طور کامل آمادگی برای بارش برف و باران وجود دارد.

معاون خدمات شهری بار دیگر از مردم تقاضا کرد: با توجه به شرایط هوای زیر صفر تهران و امکان بروز لغزندگی در صورت هر گونه بارش، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

700/701

کد خبر: 707518

وب گردی

وب گردی