سرقت اطلاعات شخصی ۱۳۴ هزار عضو نیروهای دریایی آمریکا

داده‌های شخصی بیش از ۱۳۴ هزار تن از اعضای نیروی دریایی آمریکا از لپ‌تاپ یک مقاطعه کار این نهاد سرقت شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آنادولو، نیروی دریایی آمریکا افشا کرد که در ماه اکتبر شرکت هولت پاکارد که داده‌های مشخص شده سربازان نیروی دریایی را در اختیار داشته اطلاعات خود را طی یک سرقت از دست داده است.

بر اساس بیانیه‌ای که این آژانس منتشر کرده این اطلاعات از کامپیوتری که از قراردادهای نیروی دریایی پشتیبانی می‌کند ربوده شده است. در همین حال نیروی دریایی درباره این مسئله با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از اینکه متخصصان این مرکز و سرویس تحقیقات کیفری نیروی دریایی این اتفاق را بررسی کردند مشخص شد که بیست ودوم نوامبر سال جاری میلادی این اطلاعات حساس که اسامی و شماره‌های امنیتی اجتماعی حدود ۱۳۴ هزار تن از نیروهای فعلی و سابق نیروی دریایی را در بر می‌گرفته مورد دسترسی افراد نامشخصی قرار گرفته است.

نیروی دریایی معتقد است که تا کنون هیچ شواهدی از سوءاستفاده از این اطلاعات وجود نداشته است. در همین حال فرمانده نیروهای دریایی آمریکا طی بیانیه‌ای در این باره گفت: نیروی دریایی این مسئله را به شدت جدی می‌داند و در اینجا بحث اعتماد سربازان ما در میان است. ما در ابتدای مسیر تحقیقات قرار داریم و به سرعت در تلاشیم تا افراد مهاجم را شناسایی و از کسانی که در این حمله سایبری تاثیر پذیرفته‌اند حمایت کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این نهاد سربازان تاثیر پذیرفته را طی هفته‌های آینده از طریق روش‌های متعددی چون کنترل تماس‌های تلفنی، نامه‌ها و ایمیل‌ها شناسایی خواهد کرد.

این اولین بار نیست که نفوذ بزرگی در داده‌های نیروهای آمریکایی در ارتباط با هولت پاکارد صورت می‌گیرد. در سال ۲۰۱۴ نیز توانسته بودند به سیستم کامپیوتر مدیریت پرسنل آمریکا نفوذ کنند و داده‌های ۱۸ میلیون نیرو و کارمندان فدرال را به دست آورند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 707545

وب گردی

وب گردی