راه خاندان موذن‌زاده جاری و ساری خواهد بود / جایزه ویژه موذن‌زاده به مداحان برتر کشور اهدا شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: راه خاندان موذن‌زاده جاری و ساری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، سیدرضا صالحی امیری در مراسم بزرگداشت مرحوم سلیم موذن‌زاده اردبیلی در مسجد اعظم اردبیل با بیان اینکه راه خاندان موذن‌زاده جاری و ساری خواهد بود، گفت: زبان ترکی زبان شیرین و شوری است که انسان را تسلیم عواطف آذری‌ها می‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند را شاکریم که در این سرزمین، سلیم موذن‌زاده اردبیلی را به ما داده است، افزود: خوشبختانه مداحان بزرگ نیز از این منطقه برخواسته‌اند.

صالحی امیری با بیان اینکه سلیم متعلق به اردبیل نیست که هست و متعلق به ایران اسلامی است، تصریح کرد: راه اهل بیت همیشه جاری و ساری است و امروز سلیم نمرده، بلکه زنده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کلام سلیم موذن‌زاده اردبیلی در میان ما جاری و ساری است، گفت: امروز باید برای خودمان گریه کنیم نه برای سلیم؛ چراکه سلیم در جایگاه والایی نزد پروردگار قرار دارد و در همین جا از روح بلند وی تقاضا می‌کنیم تا ما را نیز شفاعت کند.

وی ضمن ابلاغ پیام تسلیت رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید، افزود: در همین راستا رئیس جمهور به بنده ابلاغ کردند تا پیام تسلیت ایشان و مجموعه دولت را به مردم فهیم اردبیل برسانم.

صالحی امیری با بیان اینکه کلام مداح هیچ وقت نمی‌میرد و همیشه حیات خواهد داشت، تصریح کرد: اکنون ایام منتسب به امام حسین(ع) و اهل بیت و رسول اکرم(ص) است و خوشا به حال سلیم که در این ایام دنیای خود را عوض کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه راه سلیم ادامه دارد؛ چراکه راه اهل بیت ادامه دارد، افزود: ما امروز با حضور در این مجلس به اهل بیت تعیم کرده و به غافله شهدا ادای احترام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید روز تجلیل از مقام سلیم موذن‌زاده اردبیلی و برترین‌های مداحی در کشور در اردبیل برگزار شود، افزود: در این روز همچنین باید مداحان برتر کشور جایزه ویژه موذن‌زاده را دریافت کنند.

گفتنی است در این مراسم پیام تسلیت رئیس جمهور توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد.

کد خبر: 707600

وب گردی

وب گردی