اعزام 5 اتوبوس آمبولانس برای امدادرسانی به زائران حادثه دیده در انفجارتروریستی در ۷۰ کیلومتری کربلا

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اعلام کرد: نیروهای امدادی هلال احمر به همراه سه دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه آمبولانس به منظور امدادرسانی به حادثه دیدگان انفجار انتحاری در عراق، راهی منطقه الشوملی شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر،دکتر سید علی مرعشی با اعلام این خبر گفت: تاکنون آمار موثقی از تعداد زائران ایرانی مصدوم در این حادثه وجود ندارد.

وی گفت: هم اکنون تیم امدادی هلال احمر به همراه معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی و نماینده هلال احمر در عراق به همراه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس برای ارائه خدمات لازم در حال حرکت به سمت منطقه حادثه هستند.

وی با بیان اینکه این حادثه در 70 کیلومتری کربلا و 60 کیلومتری حله رخ داده است، عنوان کرد: محل حادثه در بخش کوچکی از عراق است که امکانات درمانی کافی جز یک درمانگاه ندارد و لذا مصدومان را باید با آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به حله منتقل کرد.

گفتنی است عصر امروز تانکر سوخت بمب گذاری شده در جایگاه سوختگیری و رستورانی که زائران در حال بازگشت از کربلا به آن مراجعه می‌کنند، منفجر شد و در زمان این انفجار انتحاری دست‌کم هفت اتوبوس زائران ایرانی، بحرینی و عراقی در داخل جایگاه سوخت بودند.

معاون کنسولی وزارت امورخارجه گفته تاکنون ۴۰ ایرانی در این حادثه به شهادت رسیده اند.

700700

کد خبر: 707604

وب گردی

وب گردی