مجلس در هفته ای گذشت/ از واکنش لاریجانی به لغو سخنرانی مطهری در مشهد تا حضور  رئیس جمهور اسلوونی در صحن علنی

در هفته ای که گذشت مجلس شورای اسلامی دو جلسه علنی برگزار کرد که در آن از پاسخ رییس مجلس به لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد و حضور رئیس جمهور اسلوونی در صحن علنی را شاهد بودیم.

ایسکانیوز- راضیه فراهانی: مجلس در هفته ای که گذشت در روزهای سه شنبه و چهارشنبه صحن علنی داشت؛ اولین جلسه علنی خانه ملتی ها سه شنبه 2 آذر ماه ریاست علی لاریجانی تشکیل شد. در ادامه به اهم اخبار مجلس شورای اسلامی در هفته ای که گذشت می پردازیم:

لاریجانی: عموم دولت‌ها پس از توافق هسته‌ای به همکاری‌های گسترده با ایران ابراز تمایل کردند / یک ساختار مشخص برای موافقتنامه ها تعیین شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اظهارات و گزارش‌های مکرر حاکی از پایبندی ایران به تعهداتش در برجام است، تصریح کرد: روند هماهنگی و همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی بسیار عالی بوده است. (اینجا)

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در قسمتی دیگر از این جلسه تصریح کرد: معاونت قوانین و حقوقی ریاست جمهوری باید به کمک وزارت خارجه یک ساختار مشخص برای موافقتنامه ها تعیین کند و ملاحظات حقوقی براساس قانون اساسی در مفاد موافقتنامه ها رعایت شود. (اینجا)

پزشکیان: چرا در کشور نایب رئیس مجلس نمی تواند حرف بزند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بهتر است از حقوق همه نمایندگان دفاع کنیم، گفت: اینکه یک نماینده حق حرف زدن نداشته باشد و یک دادستان در استانی جلوی آن را بگیرد غیرقابل قبول است. (اینجا)

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال محبی نیا: تامین مالی پایدار از اولویت‌های راهبردی وزارت اقتصاد است

در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه وزیر اقتصاد با بیان اینکه یکی از اولویت های راهبردی بحث تامین مالی پایدار دولت است، گفت: شیوه نادرست تامین مالی دولت در سال های گذشته عامل رشد اقتصادی اندک بوده است. (اینجا)

در ادامه جهانبخش محبی نیا نماینده مردم شاهین دژ از پاسخ های علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی قانع شد. (اینجا)

واکنش لاریجانی به لغو سخنرانی مطهری در مشهد

رئیس مجلس شورای اسلامی، در واکنش به لغو سخنرانی نایب رئیس مجلس در مشهد گفت: اینگونه اقدامات تک‌روانه باعث تفرقه و انشقاق در ساختارهای کشور می‌ شود. (اینجا)

محکومیت 220 نماینده نسبت به اقدام مجلس آمریکا در تمدید 10 ساله قانون تحریم

بیش از 220 نماینده در بیانیه‌ای اقدام مجلس نمایندگان آمریکا در تمدید 10 ساله قانون تحریم جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند. (اینجا)

اعلام وصول سوالات ملی نمایندگان از ۷ وزیر

عضو هیات رئیسه مجلس سوال ملی نمایندگان مجلس از وزرای نفت، اقتصاد، دادگستری، تعاون، علوم و راه و کشور را اعلام وصول کرد.غلامرضا کاتب موارد اعلام وصول سه شنبه در صحن علنی را به شرح زیر قرائت کرد: سوال ملی ادیانی از وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص عدم مدیریت و نظارت لازم نسبت به پرداخت و دریافت حقوق و مزایای غیرمتعارف در بانک ها و شرکت های بیمه دولتی، انصراف دادند که اعلام وصول می شود. (اینجا)

لاریجانی: جریان سطحی‌نگر وهابیت تأملات علمی عالمان اسلام را نادیده گرفته است

در جلسه بعدی مجلس شورای اسلامی که روز چهارشنبه سوم آذر ماه تشکیل شده بود رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جریان سطحی‌نگر وهابیت تأملات علمی عالمان اسلام را نادیده گرفته، تصریح کرد: این جریان به جای فهم حقایق اصیل مکتب نبوی با قشری‌گری گاه به تفکر اسلامیت و ساحت الهی نزدیک شدند و امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند معرفی جوهره تفکر اسلامی در مدرسه نبوی هستیم. (اینجا)

تحقیق و تفحص از روند بررسی قاچاق کالا در کشور کلید خورد

نمایندگان مردم در خانه ملت با تحقیق و تفحص از روند بررسی مبارزه با قاچاق کالا و بررسی سیاست های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت های مختلف موافقت کردند. لازم به ذکر است نمایندگان ابتدا با پیشنهاد رد این تحقیق و تفحص از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس با 41 رأی موافق، 124 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 254 نماینده حاضر در صحن مخالفت کرده بودند. (اینجا)

حضور و سخنرانی رئیس جمهور اسلوونی در صحن علنی مجلس

رئیس جمهور اسلوونی با سخنرانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، هدف خود را از سفر به ایران راه اندازی سفارت جمهوری اسلوونی در تهران و بهبود روابط سیاسی – اقتصادی بین دو کشور دانست. (اینجا)

نامه ۱۵۰ نماینده برای برخورد با خاطیان لغو سخنرانی علی مطهری

۱۵۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خواستار برخورد با خاطیان در ماجرای لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد شدند. (اینجا)

302/300

کد خبر: 707615

وب گردی

وب گردی