آیین تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب برگزار شد

مراسم تودیع دکتر احمد امیری رئیس سابق و  معارفه دکتر سیدعبداله حجتی رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، دوشنبه اول آذرماه در سالن آمفی تئاتر این واحد دانشگاهی و با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی دکتر سیدجواد انگجی و رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی دکتر رحیم وکیل زاده و مسئولان استانی و شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: هر دانشگاهی که در راستای کیفیت افزایی حرکت نکند و خود را به امکانات روز مجهز نکند، از صحنه رقابت حذف می شود!

دکتر سیدجواد انگجی تأکید کرد: هدف ما گسترش رشته های تحصیلات تکمیلی، کاهش وابستگی به شهریه و افزایش اثربخشی دانشگاه آزاد اسلامی در حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است.

دکتر انگجی با بیان اینکه شرایط امروز دانشگاه ها و دانشجویان متفاوت تر از قبل است؛ تصریح کرد: مطالبات و خواسته های دانشجویان نیز متفاوت تر از قبل بوده و بایستی دانشگاه های خود را با نیازهای امروزی تطبیق دهیم.

وی افزود: هم اکنون در آذربایجان شرقی 35 واحد دانشگاهی زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی اداره می شوند که از لحاظ فضا و امکانات موجود، می توان گفت واحد بناب بعد از تبریز بهترین واحد استان و منطقه است!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهارکرد: یکی از اولویت های اصلی ما در برنامه ششم کاهش وابستگی به شهریه از طریق انجام امور اقتصادی و توجه به انجام طرح های دانش بنیان است و مهم ترین هدف دانشگاه کاهش وابستگی به شهریه و افزایش اثربخشی دانشگاه است.

دکتر انگجی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه با تقدیر و تشکر از زحمات دکتر احمد امیری ریاست قبلی واحد، دکتر سیدعبدالله حجتی را به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب معرفی کرد.

بنابر این گزارش، فرماندار شهرستان بناب نیز در این آیین با اشاره به کاهش تعداد دانشجو در دانشگاه ها بخصوص دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از آنجایی که منابع مالی دانشگاه آزاد از محل پرداخت شهریه دانشجویان تأمین می شود، لذا ضروری است مسئولان دانشگاه برای تأمین منابع مالی، منابع مالی جدیدی را تعریف کنند.

ولی الله فرج اللهی با بیان اینکه شهرستان بناب در کنار علم یک شهرستان صنعتی و تولیدی است لذا ضرورت دارد نسبت به ایجاد و دایر کردن رشته های فنی اقدام شود.

وی افزود: فارغ التحصیلان زیادی در رشته های نظری بیکار هستند و واحدهای تولیدی و صنعتی ما نمی توانند فارغ التحصیلان این رشته ها را جذب کنند و جا دارد مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به جای توسعه رشته های نظری، توسعه رشته های فنی را در دستور کار خود قرار دهند تا بتوان نسبت به جذب فارغ التحصیلان در واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه اقدام کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب با اشاره به امکانات ساختمانی و وجود آزمایشگاه های متعدد در واحد بناب خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این واحد دانشگاهی می تواند با خدمات دهی به کل منطقه منابع جدید درآمدی خود را تقویت کند.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب نیز در ابتدای این آیین طی سخنانی اظهار کرد: در 4 سال گذشته اکثریت نیرو و انرژی خود را صرف تعدیل نیروهای مازاد کردیم و آن را دستاورد دانشگاه می دانم!

دکتر احمد امیری تعدیل نیروی انسانی را یکی از مأموریت های اصلی خود در این واحد اعلام کرد و افزود: بنده برای این کار آمده بودم که وضعیت نابسامان نیروی انسانی واحد بناب را درست کنم.

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب نیز در این آیین با اشاره به پتانسیل بالای نیروی انسانی، هیأت علمی و کارمند در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب گفت: با استفاده از ایده های همکاران عزیز واحد بناب را از وضع بحرانی فعلی نجات خواهیم داد.

دکتر سیدعبدالله حجتی با اشاره به تحصیل حدود 4 هزار و 700 دانشجو در واحد بناب افزود: بر اساس اطلاعات بدست آمده تا مهرماه سال آتی یک هزار و 600 نفر از دانشجویان فعلی نیز فارغ التحصیل خواهند شد که تلاش می کنیم حداقل وضعیت موجود را حفظ کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب اظهار کرد: امیدواریم که با همدلی، تعامل و همفکری با اساتید و کارکنان، به زودی از این وضع بحرانی خارج شده و نشاط ساختاری و سازمانی که واحد بناب قبلاً داشت، مجدداً احیاء کنیم.

200

کد خبر: 707646

وب گردی

وب گردی