جمع آوری تاکسی های فرسوده از سطح شهر تهران/ شهروندان از خرید موتور سیکلت های برقی استقبال نمی کنند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: جمع آوری تاکسی های فرسوده پیکان و جلوگیری از تردد سایر تاکسی ها با قیمت بالا در شهر تهران از جمله اقدامات ما در بحث کاهش آلودگی هوا بوده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میران مازیار حسینی گفت: خودروهای فرسوده ای که در شهر تهران تردد می کنند عامل اصلی آلودگی هوای پایتخت به شمار می آیند.

وی افزود: با توجه به تاثیر حداکثری خودروهای فرسوده در آلودگی هوای شهر تهران، مقرر شد برای جمع آوری تاکسی ها با عمر بالا برنامه ریزی شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تردد خودروهای با عمر بالای 20 سال در پایتخت اظهارکرد: ما تنها قادر هستیم برای تاکسی ها و اتوبوس های فرسوده شهر تهران تدبیر بیاندیشیم اما باید به این موضوع توجه شود که عامل اصلی آلودگی هوای شهر تهران خودروهای شخصی با عمر بالای 20 سال هستند.

حسینی در خصوص برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور جایگزینی موتورسیکلت های کاربراتوری با موتورهای برقی تصریح کرد: شورای شهر تهران مدت هاست که موضوع جایگزینی موتورسیکلت های برقی و لزوم ارائه تسهیلات به دارندگان این موتورها را مطرح کرده و باید این موضوع به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه به دلیل قیمت بالای یک موتورسیکلت برقی، آنطور که باید از این موتورها استقبال نمی شود. در حال حاضر قیمت یک موتور سیکلت برقی به اندازه یک خودرو چند سال کار کرده است و افراد ترجیح می دهند یا این موتورها را نخرند و یا اینکه با پول خود اقدام به خرید یک خودرو فرسوده کنند.

700700

کد خبر: 707672

وب گردی

وب گردی