تجلیل ازخانواده شهدای مدافع حرم و جنگ تحمیلی شهرداری تهران

همزمان با دهه آخر ماه صفر و هفته بسیج با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران ارشد شهری در دومین کنگره یاران خورشید از خانواده های شهدای مدافع حرم، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای آتش نشان و ایثارگران بازنشسته شهرداری تهران تجلیل شد.

به گزارش ایسکانیوز در این کنگره که به پاس تجلیل از خانواده های شهدا، آزادگان، جانبازان و ایثارگران بازنشسته شهرداری تهران در برج میلاد تهران با حضور محسن پیرهادی، اقبال شاکری، پرویز سروری و سالاری، از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و دکتر تشکری هاشمی معاون توسعه منابع انسانی، اسفندیار آزاده مدیر کل ایثارگران، جناب زاده رییس کانون بازنشستگان، احمدلو مدیر فرهنگسرای بهمن، دکتر منتظرالمهدی مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران و بیش از ۷۰۰ خانواده شهید و ایثارگر بازنشسته شهرداری تهران برگزار شد، از حسن بیات، بازنشسته شهرداری و پدر شهید مدافع حرم، محمدرضا بیات، خانواده شهید علی قانع، آتش نشان شهید سال ۹۵ شهر تهران، خانواده شهیدان برات محیطی و دانه گانه و ۱۳ خانواده شهید و ایثارگر بازنشسته شهرداری تهران تجلیل به عمل آمد.
در این کنگره، دکتر منتظرالمهدی، مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری دومین کنگره یاران خورشید، وجود بیش از ۷۰۰ شهید و جانباز و ایثارگر بازنشسته را سند افتخاری برای سازمان بازنشستگی شهرداری تهران دانست و با اشاره به خدمات گسترده بسیجیان شهرداری در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این عزیزان در سال های دفاع و حماسه در دو جبهه دفاع از کیان کشور و خدمت به شهروندان تهرانی مجاهدت کردند و اکنون به عنوان جهادگران پیشکسوت شهرداری تهران، شایسته تقدیر و تکریم هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: بسیجیان و جهادگران پیشکسوت شهرداری تهران، ضمن حضور در مناطق مختلف عملیاتی، وظیفه پشتیبانی کامل از مناطق و ساخت سنگر به کمک ادوات و تجهیزات فنی مهندسی را بر عهده داشتند؛ ضمن آنکه مدیریت شهرداری بسیاری از مناطق جنگی همچون منطقه عملیاتی فاو نیز بر عهده این عزیزان بوده است.
مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران تداوم جهاد و حماسه را شاخصه جهادگران پیشکسوت شهرداری تهران دانست و افزود: در سال های پس از جنگ نیز شاهد این ایثار و از خودگذشتگی عزیزان هستیم؛ تا جایی که شهدای آتش نشان ما در حوادث مختلف از جان خود گذشته و برای نجات جان شهروندان تهرانی، جان فشانی می کنند که برای نمونه می توان به شهادت علی قانع، آتش نشان سرافراز شهرداری تهران اشاره کرد که چند ماه پیش برای نجات جان چند شهروند محبوس در آتش، از جان خود گذشت.
منتظرالمهدی وجود چند شهید مدافع حرم از پرسنل و بازنشستگان شهرداری تهران را سند افتخاری برای مجموعه مدیریت شهری دانست و بر تکریم و تعظیم خانواده های عزیز ایشان به عنوان ادامه دهندگان راه شهدا تاکید کرد.
در بخش دیگری از این کنگره، حاج حسین کاجی، از راویان دوران دفاع مقدس از خط مقاومت و دفاع از حریم اهل بیت به عنوان ادامه راه شهدا در سال های دوران دفاع مقدس یاد کرد و به بیان خاطراتی از شهدای والا مقام انقلاب اسلامی پرداخت.
محفل شعرخوانی استاد حمید رضا برقعی، اجرای مصطفی صابر خراسانی و اجرای قطعه فاخر شب دهم توسط استاد علیرضا قربانی از دیگر بخش های کنگره یاران خورشید، جهادگران پیشکسوت شهرداری تهران بود.

700700

کد خبر: 707690

وب گردی

وب گردی