رئیس جمهور بلاروس: آماده میانجیگری در مناقشه ناگورنو-قره باغ هستیم

رئیس جمهور بلاروس از آمادگی کشورش برای میانجیگری در خصوص مناقشه ناگورنو-قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ریانووستی، آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت: من صراحتا می‌گویم مردم بلاروس نسبت به حوادث دونباس در اوکراین بی تفاوت نبوده و قلب ما از بحران اوکراین به درد آمده است و در خصوص مناقشه قره باغ هم به همین صورت بوده است.


وی افزود: اوکراین، روسیه، بلاروس، ارامنستان و جمهوری آذربایجان همه برآمده از یک کشور (سابق) بزرگ و یک خانواده متحد با نام اتحاد جماهیر شوروی هستند به همین خاطر ما تلاش می کنیم تا مردم ما به صلح و آرامش برسند.


لوکاشنکو تاکید کرد: حل مناقشه ناگورنو-قره باغ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان تنها از طریق گفت‌وگو و نشستن بر سر میز مذاکره بر پایه اصول و حقوق بین المللی حل شدنی است و بلاروس آماده است تا به عنوان یکی از اعضای سازمان امنیت و همکاری اروپا ، نقش خود را در حل این بحران ایفا کند.


رئیس جمهور بلاروس با اشاره به این واقعیت که مینسک میزبان مذاکرات برای حل و فصل بحران اوکراین بوده خاطرنشان کرد: ما آماده هستیم جلسات و گفتگوها را در تمام سطوح مختلف از سوی همه طرفین درگیردر مناقشه ناگورنو قره باغ در مینسک برگزار کنیم تا این بحران به سرانجام برسد.

منبع: ایسنا

306

کد خبر: 707724

وب گردی

وب گردی