بررسی و نقد کتاب «امکان دیگرگزینی» در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد

رونمایی، بررسی و نقد کتاب «امکان دیگرگزینی» با حضور استاد مصطفی ملکیان و دکتر جواد حیدری در دانشکده حقوق، علوم سیاسی و زبان های خارجه دانشگاه آزاد واحد مشهد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، نشست رونمایی و بررسی و نقد کتاب «امکان دیگرگزینی» اثر تامس نیگل، با حضور استاد مصطفی ملکیان و مترجم کتاب،دکتر جواد حیدری به همت انجمن دانشجویان ترقی خواه دانشکده حقوق، علوم سیاسی و زبانهای خارجه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در سالن آمفی تئاتر این دانشکده برگزار شد.
در این نشست دکتر جواد حیدری، دکترای فلسفه ی سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه شاهد و مترجم کتاب، متنی را درباره ی جایگاه، ویژگیها، و اهمیت تامس نیگل ، و مدعیات او در کتاب «امکان دیگرگزینی» قرائت کرد.
در ادامه این نشست استاد ملکیان به شرح تبیین اندیشه های اصلی نیگل پرداخت و گفت: زندگی آرمانی و مطلوب از نظر فیلسوفان و عارفان مهمترین مساله بوده است.
وی یکی از مولفه های زندگی آرمانی را زندگی اخلاقی دانست و بابیان اینکه طبیعت ما آدمیان طبیعت اخلاقی است، افزود: »پس اخلاقی بودن فقط در دگر گزینی معنی دارد.
استاد ملکیان گفت:» در کتاب امکان دیگرگزینی اهتمام نیگل به این است که نشان بدهد کاملاً در وسع آدمی هست که دیگرگزین هم باشد.«
وی با ارائه توضیحات مبسوطی در خصوص اندیشه های نیگل در مورد امکان دیگر گزینی، به سئوالات مطرح شده از سوی حضار نیز پاسخ گفت.

200

کد خبر: 707780

وب گردی

وب گردی