آرتروز  در کمین خانم‌های ایرانی است

در این مطلب به تشریح بیماری می‌پردازیم که به تازگی در بین خانم‌های ایرانی شیوع فراوانی پیدا کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حمید یاوری متخصص ارتوپد اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر آمار ناشی از بیماری‌های مفصلی همچون آرتروز در بین افراد کشور به خصوص زنان و دختران رواج پیدا کرده است.

او افزود: در سال‌های اخیر به دلیل رواج استفاده از وسایل الکترونیکی و افزایش پشت میزنشینی میزان شیوع بیماری‌های مفصلی از جمله آرتروز بسیار رواج پیدا کرده است.

این متخصص ارتوپد تاکید کرد: میزان شیوع بیماری‌های مفصلی از جمله آرتروز در بین زنان خانه‌دار بسیار شایع تر است چرا که زنان خانه‌دار در طول روز به مدت طولانی برای انجام کارهای خانه سر پا می‌ایستند و به کرات خم و راست می‌شوند. همین امر سبب بروز بیماری‌های مفصلی از جمله آرتروز در بین این افراد می‌شود.

آرتروز در بین زنان خانه‌دار بسیار شایع تر است چرا که زنان خانه‌دار در طول روز به مدت طولانی برای انجام کارهای خانه سر پا می‌ایستند و به کرات خم و راست می‌شوند. همین امر سبب بروز بیماری‌های مفصلی از جمله آرتروز در بین این افراد می‌شود

یاوری تاکید کرد: کمبود کلسیم و ویتامین D در بین زنان و دختران ایرانی سبب شیوع بیماری‌های مفصلی و رماتیسمی در بین آن‌ها شده و لازم است در این مورد تدابیری اندیشیده شود.

او عنوان کرد: کمبود کلسیم خصوصا در بین زنان بالای 50 سال سبب پوکی استخوان شده و شکستگی‌های استخوانی ناشی از این امر بسیار شایع است.

این متخصص ارتوپد یادآور شد: زنان و دختران برای پیشگیری از بیماری‌های مفصلی به ویژه آرتروز باید مصرف لبنیات کم‌چرب را در رژیم غذایی روزانه خود گنجانده و با ورزش منظم و اصولی از بروز بیماری‌های مفصلی و آسیب‌های استخوانی پیشگیری کنند.

704/700

کد خبر: 707803

وب گردی

وب گردی