تقدیر حزب‌الله از عملیات ویژه ارتش لبنان در عرسال

حزب‌الله لبنان با تقدیر از عملیات اخیر ارتش لبنان در عرسال و بازداشت ۱۱ داعشی تاکید کرد که این عملیات نشان دهنده نقش برجسته ارتش در حمایت از مرزها و مبارزه با تروریسم است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا به نوشته روزنامه رای الیوم، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از عملیات پیش‌دستانه ارتش لبنان در ارتفاعات عرسال در شرق این کشور که منجر به اسارت ۱۱ داعشی و در راس آنها احمد یوسف امون، یکی از فرماندهان آنها شد، تقدیر کرد.

در این بیانیه ‌آمده است: حزب‌الله ضمن تقدیر از عملیات ویژه ارتش لبنان علیه گروه‌های تروریستی وابسته به داعش در ارتفاعات عرسال این عملیات را تاکیدی بر نقش اساسی ارتش در حمایت از مرزها، پاکسازی آنها از تروریست‌ها و دفاع از کشور و مردم لبنان می‌داند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این عملیات قهرمانانه تفسیری واقعی از پایبندی نیروهای مسلح لبنان به تلاش جهت انجام عملیات‌های پیش‌دستانه علیه تروریست‌هاست تا بتوانند مانع از ارتکاب جنایت علیه مردم لبنان شده و خطرات این قاتلان را دفع کرده و در راستای نابودی‌ آنها و تشکل‌هایشان قدم بردارند.

یک تیپ از نیروهای ویژه مرکز اطلاعات ارتش لبنان با همکاری و پشتیبانی یگان‌هایی از ارتش لبنان که در منطقه عرسال مستقر بودند، صبح روز جمعه به مرکز داعشی در این ارتفاعات یورش برده و با آنها درگیر شدند و ضمن تصرف این مرکز ۱۱ تن از اعضای این گروهک تروریستی را بازداشت کردند.

سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان نیز در سخنرانی با تقدیر از این عملیات که ارتش لبنان موفق به بازداشت یکی از فرماندهان داعش شد، گفت: تروریست‌ها مسئول بسیاری از جنایات در ضاحیه جنوبی و منطقه البقاع هستند اما ارتش لبنان در تصمیم گیری‌ها و عملیات‌های خود شجاع است.

سید صفی‌الدین تاکید کرد: تکفیری‌ها پیش از این مردم لبنان را تهدید می‌کردند، خودروهای بمب‌گذاری شده و عوامل انتحاری خود را به لبنان می‌فرستادند و درگیری‌های سیاسی، رسانه‌ای و امنیتی وجود داشت اما امروز ما به لطف فداکاری‌های محور مقاومت و شهدای آن و ارتش لبنان و شهدایش ما از امنیت واقعی برخورداریم.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه مسئولان لبنانی در راستای تشکیل دولت تلاش می‌کنند، گفت: ثبات مهم است و ما در راستای آن تلاش می‌کنیم اما آنچه مهمتر است آن است که لبنان در امنیت بماند و حفظ شود.

وی تاکید کرد: مسئولیت دینی و اخلاقی هر یک از اقدامات مقاومت به ویژه در عرصه سیاسی را حکم می‌کند و انتخاب رئیس جمهور نیز با وفاداری به تعهدات و ارزش‌ها و اخلاقی که مقاومت از آن برخوردار است، محقق شد.

306/300

کد خبر: 707841

وب گردی

وب گردی