نذر شیر برای بره آهوان توسط خیرین در بوشهر

تعدادی از خیرین بوشهری اقدام به خرید و نذر شیر برای چند بره آهو کردند.

به گزارش ایسکانیوز، 2 راس بره آهو که بعد از زایمان در مسیر وسایل نقلیه رها شده بودند توسط دوستداران محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست خارک تحویل داده شدند و پرسنل این اداره اقدام به تیمار و تغذیه این بره آهوان با شیرهای بسته بندی نمودند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این باره گفت: داستان از این قرار است که تعدادی از خیرین بوشهری که نمی خواستند نامی از آنها برده شود، بعد از اینکه اطلاع پیدا کردند این بره آهوان در اداره در حال نگهداری هستند، به صورت داوطلبانه تامین شیر آنها را بر عهده گرفته و تاکنون نیز این کار را ادامه داده اند.

به گفته حسین دلشب، این بره آهوان که در زایش پاییزی پناهگاه حیات وحش خارک به دنیا آمده اند در حال حاضر در سلامت کامل هستند و روزانه در چهار وعده توسط شیرهای پاستوریزه تغذیه می شوند.

حسین دلشب لذا مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن تقدیر و تشکر از این علاقمندان واقعی محیط زیست ازخداوند منان نیز برای آنان اجر اخروی و زندگی پربرکت را خواستار شد.

او گفت: با توجه به رسیدگی ها و تلاش پرسنل محیط زیست خارک و همچنین حمایت های اداره کل و مردم دوستدار محیط زیست هر ساله جمعیت آهوان خارک در دو فصل بهار و پاییز زایش دارند که به دلیل کمبود فضای مناسب آهوان آبستن اقدام به زایش در مسیرهای پر رفت آمد می کنند و مردم دوستدار محیط زیست نیز با دیدن بره آهوان ناتوان برای جلوگیری از آسیب دیدن، آنها را به اداره حفاظت محیط زیست تحویل می دهند. لزوم اجرای طرح تعدیل جمعیت آهوان با توجه به رشد جمعیت سالانه به نظر می رسد که می تواند تا حدودی با توجه به تجارب قبلی درصد تلفات را پایین بیاورد.

700/703

کد خبر: 707888

وب گردی

وب گردی