آتش در منطقه کوهستانی بیت المقدس زبانه کشید

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» از آتش سوزی دوباره در منطقه کوهستانی بیت المقدس خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه مصری «الیوم السابع» به نقل از این روزنامه صهیونیستی نوشت: خودروهای آمبولانس و آتش نشانی در حالی برای مهار آتش راهی این منطقه شده اند که همزمان هواپیماهای ویژه اطفای حریق، در حال فرونشاندن آتش هستند.
از سوی دیگر، شبکه دوم رژیم صهیونیستی از ورود 2 هواپیمای ویژه اطفای حریق مصری در پایگاه هوایی « تل نوف» رژیم صهیونیستی خبر داد.
این شبکه خبری همچنین تاکید کرد که این هواپیماها ظرفیت انتقال سه تا چهار تن آب را همزمان به منطقه آتش سوزی دارند.
هواپیماهای بزرگ آمریکایی بوئینگ 747 موسوم به «سوپر تانکر» که یکی از مدرن ترین هواپیماهای آتش نشانی بوده و رژیم صهیونیستی در آتش سوزی 2010 به کمک آنها توانست، آتش سوزی آن سال را مهار کند، وارد سرزمین های اشغالی شده اند.
برخی منابع خبری نیز گفته اند که زبانه های این آتش سوزی گسترده به تل آویو رسیده و مقام های رژیم صهیونیستی ناچار شدند، فرودگاه بن گوریون را ببندند.
سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز جمعه شب گفت: 12 تن به اتهام دست داشتن در آتش سوزی در سرزمین های اشغالی بازداشت شدند.
منابع بیمارستانی حیفا گزارش دادند که بیش از 130 نفر در نتیجه استنشاق دود، در این شهر مسموم شده و دانشگاه این شهر از دانشجویان تخلیه شده است.
سازمان زندان های رژیم صهیونیستی همچنین در نتیجه آتش سوزی، زندان های «دامون» و «کرمل» واقع در حیفا با حدود 600 زندانی و 150 کارمند و نگهبان را تخلیه کرده است.
سخنگوی فرودگاه حیفا نیز اعلام کرد، به منظور کمک به هواپیماهای اطفای حریق، فرودگاه و مسیر هوایی این شهر تعطیل شده است.
سران صهیونیست، از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، فلسطینیان را متهم به ایجاد عامدانه این آتش سوزی کرده است.
این وسیع ترین حریق از سال 2010 در فلسطین اشغالی است. در سال 2010 نیز آتش گسترده ای که چهار روز ادامه داشت 42 نفر را به کام مرگ فرستاد، و سرانجام با مشارکت هواپیماهای آتش نشان چند کشور از جمله آمریکا، خاموش شد.
چندین کشور از جمله روسیه، فرانسه، قبرس، ترکیه، کرواسی، یونان و آلمان نیز در این عملیات اطفای حریق اخیر شرکت کرده اند.

منبع: العالم

306/300

کد خبر: 707928

وب گردی

وب گردی