چاپ مقاله رییس واحد تویسرکان در مجله علمی پژوهشی« الکترو مغناطیس کاربردی»

رئیس واحد تویسرکان و عضو گروه علوم پایه این واحد دانشگاهی با عنوان«تخمین عمق کره رسانای مدفون به عنوان مدلی از مهمات منفجر نشده به کمک داده های القای الکترومغناطیسی» در مجله علمی پژوهشی« الکترو مغناطیس کاربردی» پذیرش و چاپ شد.

به گزارش ایسکانیوز، در چکیده مقاله بابایی آمده است که: عمق کره رسانای مدفون به عنوان مدلی از یک مین فلزی در یک محیط با رسانایی ضعیف، با استفاده از داده­های القای الکترومغناطیسی محاسبه می­شود. جسم رسانا در محیط با رسانندگی محدود به وسیله پیچه فرستنده، تحت تابش میدان الکترومغناطیسی قرار می­گیرد.

در این حالت دو مد، یکی حاصل از جریان القایی ایجاد شده در سطح جسم (جریان گردابی) و دیگری حاصل از آشفتگی جریان شارشی در محیط رسانا در برخورد با جسم (جریان کانالی)، در محل گیرنده دریافت خواهد شد.

دکتر بابایی با بیان اینکه در این مقاله برای چهار حالت جهت­گیری هندسی پیچه­ها، پاسخ القای الکترومغناطیسی محاسبه و به کمک روش کمترین مربعات، عمق کره برای دو حالتی که فقط پاسخ جریان گردابی در محل پیچه گیرنده دریافت می­شود تعیین می­گردد، گفت: با محاسبه بیشینه مقدار جریان گردابی، مساله تخمین عمق به مساله یافتن پاسخی برای معادله غیر خطی به شکل تبدیل می­شود و روش بر روی داده­های مصنوعی، با و بدون نویز اعمال و در دو حالت، عمق کره محاسبه گردید. در همه موارد عمق کره با خطای کمتر از 6 درصد به دست آمد.

200

کد خبر: 707972

وب گردی

وب گردی